Research Article
BibTex RIS Cite

An Exploration of Secondary School Teachers’ Awareness, Competency and Utilization of Web 2.0 Technologies for Educational Purposes

Year 2019, Volume: 21 Issue: 2, 212 - 230, 30.08.2019
https://doi.org/10.17556/erziefd.473412

Abstract

This study has been conducted to explore frequency and the aims of
secondary school teachers’ use of Web 2.0 technologies for instructional
purposes. A questionnaire developed by the researchers has been used to collect
data from 168 secondary school teachers. The study results indicated that the
most frequently used technologies were social networking sites and video
sharing sites, about which the teachers also felt most compotent in using.
These technologies mostly used for communication purposes, making research
about the lessons or reaching materials that support lessons. On the other
hand, the least frequently used technologies were Podcast and RSS. The study
results shed lights on how to use the Web 2.0 technologies effectively in
educational environments. 

References

  • Aslan, B. (2007). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. XII. “Türkiye’de İnternet” Konferansı Bildirileri kitabı içinde (ss. 351-357). Ankara: Bilkent Üniversitesi.
  • Baran, B. Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin Web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Eğitim ve Bilim, 169, 193-208
  • Çakır, R., Tan, S., S. (2016). Development of educational applications on the social network of Facebook and its effects on students’ academic achievement. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 17(5), 1525-1546.
  • Deperlioğlu, Ö. ve Köse U. (2010). Web 2.0 Teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. XII. Akademik Bilişim Konferans Bildirileri kitabı içinde (ss. 437-441). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Dillman, D. A. (2007). Mail and internet surveys: The tailored design method (2nd ed.) Hoboken, NJ: John Wiley Co.
  • Fatih Projesi. (2017). Proje Hakkında. 11 Ağustos 2017 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alınmıştır.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. XII. Akademik Bilişim Konferans Bildirileri kitabı içinde (ss. 237-242). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Horzum, M. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanma sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri, 7(1), 603-634
  • Jones, N., Blackey, H., Fitzgibbon, K., & Chew, E. (2010). Get out of MySpace!. Computers & Education, 54(3), 776-782.
  • Karaca, F., Can, G., & Yildirim, S. (2013a). A path model for technology integration into elementary school settings in Turkey. Computers & Education, 68, 353-365.
  • Karaca, F., Can, G., & Yildirim, S. (2013b). Technology utilisation in elementary schools in Turkey’s capital: a case study. Educational Studies, 39 (5), 552-567.
  • Karaca, F. (2015). Undergraduate students’ purposes of utilizing social networks: A survey research. European Journal of Research on Education, 3(2), 50-57.
  • Karaman, S. Yıldırım, S. ve Kaban, Y. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferans Bildirileri. 35-40,
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, teknikler, ilkeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Tatlı, Z., Altınışık, D., & Akbulut, H. İ. (2016). The Impact of Web 2.0 tools on pre-service teachers’ self confidence levels about TPCK. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 9.Baskı, Ankara:Seçkin.
  • Yükseltürk, E., & Top, E. (2013). Web 2.0 teknolojilerinin öğretmen eğitiminde kullanımı. In Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Eds.), Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, 665-680. Ankara: Pegem Akademi.

Ortaöğretim Kurumu Öğretmenlerinin Web 2.0 Uygulamaları İçin Haberdarlıklarının, Yeterlilik Düzeylerinin, Kullanım Sıkılıklarının ve Eğitsel Amaçlı Kullanım Biçimlerinin İncelenmesi

Year 2019, Volume: 21 Issue: 2, 212 - 230, 30.08.2019
https://doi.org/10.17556/erziefd.473412

Abstract

Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin Web 2.0 uygulamalarını ne
sıklıkta ve öğretim süreçlerinde hangi amaçlar doğrultusunda kullandıklarının
incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada araştırmacılar tarafından
geliştirilmiş olan tarama türü anket ile ortaöğretim kurumlarında görev
yapmakta olan toplam 168 öğretmenden veriler toplanmıştır. Çalışma sonuçları
incelendiğinde Sosyal Ağlar ve Video Paylaşım Siteleri öğretmenler tarafından
en çok haberdar olunan, kullanılan ve öğretmenlerin kendilerini en yeterli
gördükleri Web 2.0 uygulamaları olurken, Podcast ve RSS ‘in en az kullanılan
uygulamalar oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca, çalışma sonuçlarına göre
Web 2.0 uygulamalarının en çok iletişim, derslerle ilgili araştırma yapmak ya
da dersleri destekleyici kaynak materyallere erişmek amacı ile kullanıldıkları
görülmektedir. Çalışma sonuçları Web 2.0 araçlarının eğitim ortamlarında etkili
bir şekilde kullanılması için neler yapılması ve hangi tedbirlerin alınması gerektiği
konusunda yol gösterici olacaktır.

References

  • Aslan, B. (2007). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. XII. “Türkiye’de İnternet” Konferansı Bildirileri kitabı içinde (ss. 351-357). Ankara: Bilkent Üniversitesi.
  • Baran, B. Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin Web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Eğitim ve Bilim, 169, 193-208
  • Çakır, R., Tan, S., S. (2016). Development of educational applications on the social network of Facebook and its effects on students’ academic achievement. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 17(5), 1525-1546.
  • Deperlioğlu, Ö. ve Köse U. (2010). Web 2.0 Teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. XII. Akademik Bilişim Konferans Bildirileri kitabı içinde (ss. 437-441). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Dillman, D. A. (2007). Mail and internet surveys: The tailored design method (2nd ed.) Hoboken, NJ: John Wiley Co.
  • Fatih Projesi. (2017). Proje Hakkında. 11 Ağustos 2017 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alınmıştır.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. XII. Akademik Bilişim Konferans Bildirileri kitabı içinde (ss. 237-242). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Horzum, M. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanma sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri, 7(1), 603-634
  • Jones, N., Blackey, H., Fitzgibbon, K., & Chew, E. (2010). Get out of MySpace!. Computers & Education, 54(3), 776-782.
  • Karaca, F., Can, G., & Yildirim, S. (2013a). A path model for technology integration into elementary school settings in Turkey. Computers & Education, 68, 353-365.
  • Karaca, F., Can, G., & Yildirim, S. (2013b). Technology utilisation in elementary schools in Turkey’s capital: a case study. Educational Studies, 39 (5), 552-567.
  • Karaca, F. (2015). Undergraduate students’ purposes of utilizing social networks: A survey research. European Journal of Research on Education, 3(2), 50-57.
  • Karaman, S. Yıldırım, S. ve Kaban, Y. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferans Bildirileri. 35-40,
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, teknikler, ilkeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Tatlı, Z., Altınışık, D., & Akbulut, H. İ. (2016). The Impact of Web 2.0 tools on pre-service teachers’ self confidence levels about TPCK. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 9.Baskı, Ankara:Seçkin.
  • Yükseltürk, E., & Top, E. (2013). Web 2.0 teknolojilerinin öğretmen eğitiminde kullanımı. In Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Eds.), Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, 665-680. Ankara: Pegem Akademi.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Feride Karaca 0000-0001-6342-4976

Niyazi Aktaş 0000-0002-3080-5091

Publication Date August 30, 2019
Acceptance Date July 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Karaca, F., & Aktaş, N. (2019). Ortaöğretim Kurumu Öğretmenlerinin Web 2.0 Uygulamaları İçin Haberdarlıklarının, Yeterlilik Düzeylerinin, Kullanım Sıkılıklarının ve Eğitsel Amaçlı Kullanım Biçimlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 212-230. https://doi.org/10.17556/erziefd.473412