Günümüz dijital dünyasının büyük sorunlarından ve odak noktalarından biri kuşkusuz bilgi güvenliğidir. Bu bakımdan bilgi güvenliği (BG) konusunda çalışmalar bütün dünyada önem kazanmaktadır. Bu bağlamda son yıllarda BG alanındaki çalışmaların ivme kazanmasıyla birlikte, gelecekteki çalışmalara rehberlik etme gayesiyle Türkiye’de eğitim alanında BG çalışmalarının analiz edilmesi ve şu an ki durumunun ortaya konulması ihtiyacı doğmuştur. Bu çalışmada Türkiye’de Ocak 2009-Aralık 2019 yılları arasında yayınlanan toplam 60 adet çalışma incelenmiştir. Bu çalışmaların çeşitli değişkenler kapsamında irdelenerek sistematik derleme yöntemiyle çözümlenmesi sonucunda eğitim alanında BG’nin Türkiye’deki yayın eğilimlerinin belirlenmesi ve sonraki çalışmalara yol göstermesi amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Türkiye’de eğitim alanında BG çalışmaları yıllara göre artış gösterirken, uluslararası alanyazındaki araştırmacıların eğilimleriyle farklılık göstermektedir. Nicel çalışmaların sayısının baskınlığı öne çıkarken, en sık BG (%40) başlığı altında çalışmalar gerçekleştirildiği görülmektedir. Ayrıca Türkiye’de, ilköğretim ve öncesi için yapılan çalışmaların azlığı, dikkat çekmektedir. Öte yandan, güvenlik farkındalığı çalışmalarının araştırmacıların ilgi odağında olduğu ve güvenlik eğitimlerini halen önermeye devam ettikleri gözlemlenmiştir. Bulgulardan yola çıkılarak, BG için ihtiyaç
Information security is one of the major problems and focal points of today's digital world. In this respect, information security (IS) theoretical structure and conceptual framework have a place that gains importance all over the world. Looking back at the past, with the acceleration of studies in the field of IS in recent years, the need to analyze the studies of IS on education in Turkey and draw the current boundaries has emerged to guide future studies. In this study, a total of 60 studies published between January 2019-December 2019 year in Turkey were examined. As a result of analyzing these studies within the scope of various variables and analyzing them with a systematic compilation method, it is aimed to determine the publishing trends in our country and to guide future studies. According to the findings; IS studies in the field of education in Turkey, showed an increase compared to year; it differs from the trendies of researchers in international literature. While the dominance of the number of quantitative studies stands out, it is seen that studies are carried out most frequently under the title of IS (40%). Also, in Turkey, the scarcity of studies for primary and pre-school attract attention. On the other hand, it has been observed that security awareness studies are the focus of researchers and still they continue to offer security training. Based on the findings, the issues needed for information security were tried to be identified and suggestions were made for new studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | May 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 3 |