Bu çalışma eğitim içerikli filmlerin sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarına etkisini ortaya koymak için yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış; durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. Araştırmada katılımcı grup sosyo-ekonomik farklılıklardan kaynaklı sınıf içi sorunların çözümünde eğitim içerikli filmlerden en az birini izleyen sosyal bilgiler öğretmenleridir. Bu amaçla İzmir ilindeki ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinden veri toplanmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmaya katılan dokuz öğretmenin tamamının “Özgürlük Yazarları” filmini izlediği ortaya çıkmıştır. Bu nedenle yarı yapılandırılmış görüşme formu bu filme göre düzenlenerek veri toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İzlenen filmin, öğrencilerin gelişimini destekleyen bir yaklaşım geliştirme ve öğrenciyle iletişim kurma boyutunda öğretmenlik mesleğine katkı sağladığı görülmüştür. Sınıf içi sorunların çözümünde film, değer ve beceri öğretimi alanında öğretmenleri motive etmiştir. Ayrıca filmi izleyen öğretmenler öğrencilerin dezavantajlarının göz önüne alınarak eğitim sürecinin yapılandırılma konusunda da filmden etkilenmiştir. Filmin akılda kalıcı sahnelerinin içeriği ise öğrenciyi kazanma ve öğretmen niteliklerine ilişkin sahnelerdir.
sosyal bilgiler öğretmen görüşleri eğitim içerikli filmler dezavantajlı öğrenciler özgürlük yazarları
This study was conducted to reveal the effect of educational films on social studies teachers' classroom practices. Qualitative research method was used in the study; designed as a case study. In the research, the participant group was social studies teachers who watched at least one of the educational films about solving in-class problems arising from socio-economic differences. For this purpose, data were collected from social studies teachers working in secondary schools in İzmir. During the data collection process, it was revealed that all of the nine teachers participating in the research watched the movie "Freedom Writers". For this reason, the semi-structured interview form was arranged according to this film and data were collected. The collected data were analyzed by content analysis method. It has been seen that the watched movie contributes to the teaching profession in terms of developing an approach that supports the development of students and communication with students. In solving classroom problems, the film motivated teachers in the field of value and skill teaching. In addition, the teachers who watched the movie were also influenced by the movie in terms of structuring the education process by considering the disadvantages of the students. The content of the catchy scenes of the movie is the scenes related to acquiring students and teacher qualifications.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | June 20, 2022 |
Publication Date | August 1, 2022 |
Acceptance Date | November 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 24 Issue: 2 |