BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIFLARDA FEN ve TEKNOLOJİ DERSİ VEREN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FEN OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2008, Volume: 1 Issue: 1, 107 - 120, 04.03.2014

Abstract

Bu çalışmada ilköğretim I.kademede, öğrencilerine diğer derslerle bir-likte Fen ve Teknoloji dersini de veren sınıf öğretmenlerinin fen okuryazar-lık düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmaya, 2006–2007 eğitim-öğretim yılı 1.dönem Kars ili Arpaçay İlçe merkez ve köylerindeki ilköğretim okulların-da görev yapmakta olan 4. ve 5.sınıf öğretmenlerinin fen okuryazarlık du-rumlarını belirlemek için Fen Okur Yazarlık Testi uygulanmıştır.. Araştır-madaki 39 sınıf öğretmeni dahil edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi so-nucunda, sınıf öğretmenlerinin fen okuryazarlık düzeylerinin yeterli olma-dığı sonucuna varılmıştır.

References

  • Akgün, Ş. (2001). Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. (S: 84- 85).
  • Çepni, S. (2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. (Editör: Salih Çepni)Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gücüm, B. Kaptan, F. (1992). Dünden bugüne fen bilgisi programları ve öğ- retim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 249-258.
  • Günhan, E. (2004). Lise Düzeyi Kimya Kitaplarının Elektrokimya Kısımlarının, Fen Okuryazarlığı, Yanlış Kavramlar ve Okunabilirlik Yönünden Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. An- kara.
  • Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, 14. Bas- kı, Ankara.
  • Kavak, N. Tufan, Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji okur yazarlığı ve informal fen eğitimi: gazetelerin potansiyel rolü, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
  • Kocabaş, Ö. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Fen Teknoloji Toplum Der- sinin Etkisi ve Öğretmen Adaylarının Derse Karşı Tutumları. Yüksek Li- sans Tezi. Gazi Üniversitesi . Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • MEB. (2004). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2003–2004. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2002). Öğretmen Yeterlilikleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2005). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6,7 ve 8.sınıflar) Öğretim Programı. www.ttkb.meb.gov.tr/ ogretmen
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2004). Fen ve tekno- loji Dersi Müfredatı Taslak, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar, 10 Mayıs 2004, Ankara.
  • Özdemir, Z. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Biyoloji Konuların- daki Alan Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üni- versitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Saraç, C. (2002). Türk Dili Edebiyatı/ Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yeterlilikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Doktora Tezi. Ankara Üni- versitesi. Ankara.
  • Soylu, H. (2004). Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar: Keşif Yoluyla Öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Tan, M. Temiz B.K. (2003). Fen öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi.Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, Sayı:13 S.89-101.
  • Tomak, M. (2006). Türkiye’de Fen Eğitimi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Ma- tematik Eğitimi Kongresi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi,. Ankara.
  • Türkmen, I. (2008). Sınıf öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Birinci Sınıf Düzeyinden Dördüncü Sınıf Düzeyine Gelen Öğretmen Adayla- rının Fen Bilimlerine ve Öğretimine Yönelik Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:16 No:1 S. 91-106. * * * *
Year 2008, Volume: 1 Issue: 1, 107 - 120, 04.03.2014

Abstract

References

  • Akgün, Ş. (2001). Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. (S: 84- 85).
  • Çepni, S. (2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. (Editör: Salih Çepni)Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gücüm, B. Kaptan, F. (1992). Dünden bugüne fen bilgisi programları ve öğ- retim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 249-258.
  • Günhan, E. (2004). Lise Düzeyi Kimya Kitaplarının Elektrokimya Kısımlarının, Fen Okuryazarlığı, Yanlış Kavramlar ve Okunabilirlik Yönünden Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. An- kara.
  • Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, 14. Bas- kı, Ankara.
  • Kavak, N. Tufan, Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji okur yazarlığı ve informal fen eğitimi: gazetelerin potansiyel rolü, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
  • Kocabaş, Ö. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Fen Teknoloji Toplum Der- sinin Etkisi ve Öğretmen Adaylarının Derse Karşı Tutumları. Yüksek Li- sans Tezi. Gazi Üniversitesi . Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • MEB. (2004). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2003–2004. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2002). Öğretmen Yeterlilikleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2005). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6,7 ve 8.sınıflar) Öğretim Programı. www.ttkb.meb.gov.tr/ ogretmen
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2004). Fen ve tekno- loji Dersi Müfredatı Taslak, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar, 10 Mayıs 2004, Ankara.
  • Özdemir, Z. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Biyoloji Konuların- daki Alan Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üni- versitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Saraç, C. (2002). Türk Dili Edebiyatı/ Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yeterlilikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Doktora Tezi. Ankara Üni- versitesi. Ankara.
  • Soylu, H. (2004). Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar: Keşif Yoluyla Öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Tan, M. Temiz B.K. (2003). Fen öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi.Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, Sayı:13 S.89-101.
  • Tomak, M. (2006). Türkiye’de Fen Eğitimi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Ma- tematik Eğitimi Kongresi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi,. Ankara.
  • Türkmen, I. (2008). Sınıf öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Birinci Sınıf Düzeyinden Dördüncü Sınıf Düzeyine Gelen Öğretmen Adayla- rının Fen Bilimlerine ve Öğretimine Yönelik Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:16 No:1 S. 91-106. * * * *
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yusuf Sülün

Cemile Işık This is me

Ali Sülün

Publication Date March 4, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Sülün, Y., Işık, C., & Sülün, A. (2014). İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIFLARDA FEN ve TEKNOLOJİ DERSİ VEREN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FEN OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Erzincan University Journal of Science and Technology, 1(1), 107-120. https://doi.org/10.18185/erzifbed.80608