BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 7 Issue: 1, 37 - 55, 06.06.2014
https://doi.org/10.18185/eufbed.83955

Abstract

The aim of this work is determining that the mathematics teaching skills of science and technology teachers and whether or not sixth grade students and science and technology teachers experience difficulty about teaching of subjects which contain mathematical concepts. In this work, the views of science and technology teachers about their mathematical teaching skills in the subject of speed in our lives and about this subject the views of sixth grade students about the mathematical teaching skills of science and technology teachers and whether or not these views are differentiated according to demographical variables were researched. In addition to these, the opinions of students and teachers were compared each other. The model of this research is scanning method. This research was performed in schools which are connected to the center of Erzincan in the academic year 20092010 on 346 sixth grade students and 41 teachers who lecture to sixth graduate students. In this research, science and technology teachers, and two different scales which are improved for sixth graduate students were used. In order to analyze data sets, average, standard deviation, frequency distribution, t-test between independent groups and Kruskal-Wallis test were used. As a result of data sets analysis, it was determined that science and technology teachers who participated in research feel sufficient in terms of mathematical teaching skills and sixth grade students find science and technology teachers sufficient about their mathematical teaching skills. In addition to these, it was also determined that the views of science and technology teachers about their mathematical teaching skills according to gender, period of service and department of graduation , and the views of sixth graduate students about science and technology teachers’ mathematical skills according to gender are not differentiated, but the views of science and technology teachers about their mathematical skills are differentiated according to higher education program of graduation.

References

  • Aladağ, E., Şahinkaya, N., 2013. Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler ve matematik derslerinin ilişkilendirilmesine yönelik görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1): 157-176.
  • Altunışık, A., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. 2007. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri(SPSS Uygulamalı), Sakarya Yayıncılık, Avcı Ofset, Adapazarı, 68-82, 112-116, 122-134, 153-158, 172-179, 185-189, 221-242, 313-320, 344-358.
  • Bulunuz, N., Ergül, R. 2001. Öğretmen adaylarının fen öğretiminde matematik bilgiyi laboratuar ölçüm araçlarını kullanmalarında kendilerine olan güvenlerini belirleme üzerine bir inceleme, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1): 65-71.
  • Chan, Y., Walmsley, P. R. 1997. Learning and understanding the KruskalWallis one-way analysis-of-variance-by-ranks test for differences among three or more ındependent groups, Physical Therapy, 77 (12): 1755-1762.
  • Clark, C. A., Ernst, V. J. 2007. A model for the integration of science, technology, engineering, and mathematics, The Technology Teacher, December/January: 24-26
  • Çeken, R., Ayas, C. 2010. İlköğretim fen ve teknoloji ile sosyal bilgiler ders programlarında oran ve orantı, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (3): 669-679.
  • Erdemir, N. 2007. Mesleğine yeni başlayan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve şikayetleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22): 135-149.
  • Güzel, H. (2004). Genel fizik ve matematik derslerindeki başarı ile matematiğe karşı tutum arasındaki ilişki” , Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1 (1): 49-58.
  • Işık, C., Albayrak, M., İpek, A. S. 2005. Matematik öğretiminde kendini gerçekleştirme, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1): 129-138.
  • Kahyaoğlu, M., Yangın, S. 2007. İlköğretim sınıf öğretmenliği, fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının Fen Bilgisi öğretimine yönelik tutumları, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (6): 203–220.
  • Karadağ, E. 2010. Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöntemi, 16 (1): 49-71.
  • Kaya, D., Akpınar, E., Gökkurt, Ö. 2006. İlköğretim fen derslerinde matematik tabanlı konuların öğrenilmesine fen-matematik entegrasyonunun etkisi, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 6 (4): İnternet: 2008, http://www.universite toplum.org/ text.php3?id=288
  • Kilmen, S., Demirtaşlı, Ç., N. 2009. Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygulama düzeylerine ilişkin görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (2): 27-55. MEB 2009. (Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı), “İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu” , MEB Yayınları, Ankara, 7-9.
  • Meriç, G., Tezcan, R. 2005. Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere Örnekleri), BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7 (1): 62-82.
  • Olusi, F. I., Easter, A. 2010. Mathematics as a foundation for children education in science and technology, Pakistan Journal of Social Sciences, 7 (3): 275-278.
  • Sanders, M. 2009. STEM, STEM Education, STEMmania, The Technology Teacher, December/January: 20-26.
  • Soylu, Y., Işık, A., Konyalıoğlu, A. C. 2004. Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği programında okutulan matematik derslerinin ilköğretim matematik müfredatına uygunluğu, Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1): 117-124
  • Tan, M., Temiz, B. K. 2003. Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerinin yeri ve önemi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13): 89-101
  • Wells, D.R. 2004. “Involving young people in the middle phase of schooling:Science and maths education through integration, Primary & Middle Years Educator, Academic Search Complete, 2 (1)
  • Yaman, S., Dede, Y. 2005. Matematik ve fen eğitiminde problem kurma uygulamaları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20: 1-11.
  • Yenilmez, K., Can, S. 2006. Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22: 47-59.
  • Yıdırım, A. 1996. Disiplinler arsı öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 89-94. ****

ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNİN YAŞAMIMIZDAKİ SÜRAT KONUSUNDAKİ MATEMATİK BECERİLERİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 7 Issue: 1, 37 - 55, 06.06.2014
https://doi.org/10.18185/eufbed.83955

Abstract

Bu çalışma, Fen ve Teknoloji dersinin “Yaşamımızdaki Sürat” konusunda, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin ve 6. sınıf öğrencilerinin, matematiksel kavramları içeren konuların öğretiminde sorun yaşayıp yaşamadıklarının tespiti amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin “Yaşamımızdaki Sürat” konusundaki matematik öğretimi becerileriyle  ilgili görüşleri ile bu konuda 6. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin matematik öğretimi becerilerine ilişkin görüşleri ve bu görüşlerin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Ayrıca öğretmen ve öğrenci görüşleri de karşılaştırılmıştır. Araştırmanın modeli “tarama” yöntemidir. Araştırma, Erzincan ilinin merkeze bağlı ilköğretim okullarında (ortaokullarında), 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında 6. sınıflarda Fen ve Teknoloji dersini yürüten 41 öğretmen ve 6. sınıfta öğrenim görmekte olan 346 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Fen ve Teknoloji öğretmenleri ve 6. sınıf öğrencileri için araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan iki tür ölçek kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma, frekans dağılımı, bağımsız gruplar arası t-testi ve Kruskal-Wallis testinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, araştırmaya katılan Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin, matematik öğretimi becerileri açısından kendilerini yeterli gördükleri ve 6. sınıf öğrencilerinin de Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin matematik öğretimi becerilerini yeterli buldukları belirlenmiştir. Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin matematik öğretimi becerilerine ilişkin görüşlerinin, hizmet süresine ve mezun olunan alana göre, 6. sınıf öğrencilerinin ise Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin matematik öğretimi becerilerine ilişkin görüşlerinin Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin mezun olunan yükseköğretim programına göre farklılaştığı tespit edilmiştir.

References

  • Aladağ, E., Şahinkaya, N., 2013. Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler ve matematik derslerinin ilişkilendirilmesine yönelik görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1): 157-176.
  • Altunışık, A., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. 2007. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri(SPSS Uygulamalı), Sakarya Yayıncılık, Avcı Ofset, Adapazarı, 68-82, 112-116, 122-134, 153-158, 172-179, 185-189, 221-242, 313-320, 344-358.
  • Bulunuz, N., Ergül, R. 2001. Öğretmen adaylarının fen öğretiminde matematik bilgiyi laboratuar ölçüm araçlarını kullanmalarında kendilerine olan güvenlerini belirleme üzerine bir inceleme, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1): 65-71.
  • Chan, Y., Walmsley, P. R. 1997. Learning and understanding the KruskalWallis one-way analysis-of-variance-by-ranks test for differences among three or more ındependent groups, Physical Therapy, 77 (12): 1755-1762.
  • Clark, C. A., Ernst, V. J. 2007. A model for the integration of science, technology, engineering, and mathematics, The Technology Teacher, December/January: 24-26
  • Çeken, R., Ayas, C. 2010. İlköğretim fen ve teknoloji ile sosyal bilgiler ders programlarında oran ve orantı, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (3): 669-679.
  • Erdemir, N. 2007. Mesleğine yeni başlayan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve şikayetleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22): 135-149.
  • Güzel, H. (2004). Genel fizik ve matematik derslerindeki başarı ile matematiğe karşı tutum arasındaki ilişki” , Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1 (1): 49-58.
  • Işık, C., Albayrak, M., İpek, A. S. 2005. Matematik öğretiminde kendini gerçekleştirme, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1): 129-138.
  • Kahyaoğlu, M., Yangın, S. 2007. İlköğretim sınıf öğretmenliği, fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının Fen Bilgisi öğretimine yönelik tutumları, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (6): 203–220.
  • Karadağ, E. 2010. Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöntemi, 16 (1): 49-71.
  • Kaya, D., Akpınar, E., Gökkurt, Ö. 2006. İlköğretim fen derslerinde matematik tabanlı konuların öğrenilmesine fen-matematik entegrasyonunun etkisi, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 6 (4): İnternet: 2008, http://www.universite toplum.org/ text.php3?id=288
  • Kilmen, S., Demirtaşlı, Ç., N. 2009. Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygulama düzeylerine ilişkin görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (2): 27-55. MEB 2009. (Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı), “İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu” , MEB Yayınları, Ankara, 7-9.
  • Meriç, G., Tezcan, R. 2005. Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere Örnekleri), BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7 (1): 62-82.
  • Olusi, F. I., Easter, A. 2010. Mathematics as a foundation for children education in science and technology, Pakistan Journal of Social Sciences, 7 (3): 275-278.
  • Sanders, M. 2009. STEM, STEM Education, STEMmania, The Technology Teacher, December/January: 20-26.
  • Soylu, Y., Işık, A., Konyalıoğlu, A. C. 2004. Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği programında okutulan matematik derslerinin ilköğretim matematik müfredatına uygunluğu, Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1): 117-124
  • Tan, M., Temiz, B. K. 2003. Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerinin yeri ve önemi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13): 89-101
  • Wells, D.R. 2004. “Involving young people in the middle phase of schooling:Science and maths education through integration, Primary & Middle Years Educator, Academic Search Complete, 2 (1)
  • Yaman, S., Dede, Y. 2005. Matematik ve fen eğitiminde problem kurma uygulamaları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20: 1-11.
  • Yenilmez, K., Can, S. 2006. Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22: 47-59.
  • Yıdırım, A. 1996. Disiplinler arsı öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 89-94. ****
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Sülün

Esin Oktay Ciminli This is me

V. Aytekin Sanalan This is me

Publication Date June 6, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Sülün, A., Oktay Ciminli, E., & Sanalan, V. A. (2014). ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNİN YAŞAMIMIZDAKİ SÜRAT KONUSUNDAKİ MATEMATİK BECERİLERİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ. Erzincan University Journal of Science and Technology, 7(1), 37-55. https://doi.org/10.18185/eufbed.83955