Bu
araştırmada görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeyleri çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca görsel
sanatlar öğretmenlerinin motivasyonlarını etkileyen faktörlerin de
araştırılması amaçlanmıştır.
Araştırmada
ölçme aracı olarak Melek Gökay ve Şaziment selcen Özdemir(2007)tarafından
geliştirilen “motivasyon testi” kullanılmıştır. Araştırma Erzincan merkez kamu
ve özel ilköğretim okullarında görev yapan, gönüllü 37 görsel sanatlar
öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada görsel sanatlar öğretmnelerinin
cinsiyet ve okul türüne göre motivasyon düzeyleri ortalamalarını karşılaştırmak
için bağımsız örneklemler t-testi, çalışma yıllarına göre karşılaştırmak için
tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Ayrıca görsel sanatlar
öğretmenlerinin motivasyon düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek için
ise, frekans analizi kullanılmıştır.
Araştırmada
görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin beklentiyi karşılayacak
düzeyde iyi olduğu, öğretmenlerin cinsiyetlerine, kıdemlerine ve çalıştıkları
okul türüne göre motivasyon düzeylerinde anlamlı farklılığa rastlanmamıştır.
Ayrıca görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin yarısına yakınının haftalık ders
saatini yeterli bulmadığı, resim yarışmalarının sıklığının ve ildeki sanatsal
etkinliklerin motivasyonlarında etkili olduğu, yarısından fazlasının ise,
okulun fiziki şartlarının görsel sanatlar dersine uygunluğunun , disiplerarası
eğitimin görsel sanatlar eğitimi dersine katkı sağlamasının motivasyonlarını
artırdıkları bulgusuna ulaşılmıştır.
Araştırmada
görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin motivasyonlarının beklenen düzeyde
olduğu, motivasyonun en iyi düzeye getirilmesi için ders saatlerinin
artırılması, görsel sanatlar dersine uygun şekilde okul fiziki şartlarının
iyileştirilmesi, sanatsal etkinliklerin okulda ve çevrede artırılması ve görsel
sanatlar dersinin diğer derslerle ilişkisinin artırılmasının gerektiği sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | October 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 2 |