Eğitimin niteliğini artırmaya yönelik birçok çalışma yapılmaktadır. Bunlardan biri de eğitim araştırmalarıdır. Eğitim-öğretim sürecinin incelenmesi, gözlemlenmesi, bunların sonucunda elde edilen bulguların analizi ve yorumlanması gibi aşamalardan oluşan eğitim araştırmaları, eğitim uygulamalarının geliştirilmesine önemli katkı sağlamaktadır. Bu süreçte öncü rol uygulayıcı konumundaki öğretmenlerindir. Öğretmenlerin alanlarındaki gelişmeleri takip etmeleri ve edindikleri bilgileri uygulamaları beklenir. Eldeki araştırma bu beklenti doğrultusunda şekillendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, var olan durumu betimlemek amacıyla tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014–2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Niğde il merkezindeki ilk ve ortaokullarda görev yapan 344 Türkçe ve sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak İlhan, Şekerci, Sözbilir ve Yıldırım (2013) tarafından geliştirilen “Eğitim Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Beşli Likert tipindeki ölçek, 3 faktörlü 20 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde etkili olacağı düşünülen çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Several studies aimed at increasing quality in education are done. One of these studies is education researches. Education researches consisting of evaluation and observation of training-teaching process at the end of which findings are analyzed and interpreted, contribute developing education applications. In this process, pioneer role belongs to teacher who is the operator. Teachers are expected to follow developments in their own fields and use the information they obtain. This study has been formed according to this expectation. The aim of this study is to examine attitudes of Primary school and Turkish teachers in terms of different variables. Study has been structured in scanning model in order to describe available situation. Study group of the research is consists of 344 Turkish and Primary school teachers working in Niğde city centre in spring semester of 2014-2015 training-teaching year. As data collecting tool ‘Teacher Attitude Scale Aimed at Education Research’ which was developed by İlhan, Şekerci, Sözbilir and Yıldırım (2013) has been used. This five point likert scale consists of 20 items. According to the findings obtained from the study some suggestions which are thought to be effective in teachers’ developing positive attitude towards education researches has been made.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Submission Date | December 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |