Dil bilim çalışmaları dilin doğası, yapısı ve bilişsel süreçler üzerine odaklanmıştır. Sözü edilen kavramlar, dilin nasıl edinildiğini açıklamaya çalışmışlardır. Araştırmacılar için dil edinimi çok önemli bir kavramdır. Araştırmacılar için önemli bir kavram olan kelime edinme, fonolojik bellek becerilerinde öğrenme sürecinde önemli bir rol oynadığını göstermiştir. Bu çalışmamızda, iki yabancı dil öğrenen 149 öğrenci üzerinde kendi ana dillerinin ikinci dilde kelime edinimi üzerindeki etkisini incelemeye çalıştık. Ana dil ve yabancı dildeki kelime bilgisiyle kısa ve uzun süreli bellek arasında karşılıklı sağlam bir ilişki olduğu ölçülmüştür. Bu çalışma Sarajevo uluslararası okulunda yabancı dil olarak iki dil öğrenen 149 (24 İngilizce, 99-Boşnakça ve 26-Türk) ergenin kısa ve uzun süreli hafıza becerileri ve yeteneklerinin yabancı kelime edinimine etkileri araştırıldı. Ana dil ve yabancı dil kelime bilgisinin fonolojik kısa-uzun süreli bellek ile karşılıklı olarak önemli ilişkileri bulunmaktadır.
Bu makalede teorik çerçeveler içinde ergenlerde bilişsel ve dilsel süreç etkilerini, çalışan bellek, fonolojik döngü, ana dil bilgisi, yaş ve iki dilli çevrenin etkilerini vurgulayarak yabancı kelime edinimi analiz edilmeye çalışıldı.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Submission Date | January 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |