BibTex RIS Cite

TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL OKURYAZARLIK YETERLİLİKLERİNİN ÖĞRENİM TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2015, 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI, 285 - 290, 29.12.2015

Abstract

Bu araştırma, Türkçe eğitimi bölümünde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin görsel okuryazarlık yeterliliklerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu temel amaç kapsamında Türkçe 4. sınıf öğretmen adaylarının görsel okuryazarlık yeterliliklerinin öğrenim türüne göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. 2014-2015 güz yarıyılında bir devlet üniversitesine bağlı eğitim fakültesi Türkçe eğitimi bölümünde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerine “Görsel Okuryazarlık Yeterlilikleri Ölçeği” uygulanmıştır. 

Araştırma sonuçlarına göre Türkçe Eğitimi Bölümü öğrencilerinin görsel okuryazarlıkları normal ve ikinci öğretim öğrencilerine göre farklılık göstermemekle birlikte “yeterli” düzeydedir.  

THE INVESTIGATION OF THE SENIOR TURKISH EDUCATION DEPARTMENT STUDENTS’ EFFICIENCY OF VISUAL LITERACY ACCORDING TO THE EDUCATION TYPE

Year 2015, 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI, 285 - 290, 29.12.2015

Abstract

This study aims to investigate the senior Turkish education department students’ efficiency of visual literacy. Based on the aim, it was researched whether the senior pre-service Turkish teachers’ visual literacy changed according to the students’ education type.  The survey design was adopted in the study. “Efficiency of Visual Literacy Scale” was administered to the senior class students of Turkish education department of a state university in the academic year 2014-2015.

The findings showed that the students’ visual literacy significantly changed according to the education type, daytime and night class, and also their level of literacy was in an adequate level.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nur Hümeyra Özdemir Erem

H. Ahmet Kırkkılıç

Publication Date December 29, 2015
Submission Date December 28, 2015
Published in Issue Year 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI

Cite

APA Erem, N. H. Ö., & Kırkkılıç, H. A. (2015). TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL OKURYAZARLIK YETERLİLİKLERİNİN ÖĞRENİM TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 285-290.