Jean de La Fontaine (1621-1695), çocuk ve edebiyat alanında önemli bir yazardır. İki yüz otuz sekiz masal kitabı yazmış, bu kitaplar on iki ciltte bir araya getirilmiştir. La Fontaine masallarında hayvanları şiirsel bir üslupla ahlaki karakterlere büründürür, hayvanların şahsında toplumda var olan insan tiplerini eleştirerek ahlaki dersler verir. Jean-Jacques Rousseau çok bilinen eseri Emile’de La Fontaine ve masalları üzerine düşünür. Yalvaç Ural, La Fonten Orman Mahkemesinde adlı kitabında La Fontaine’i çocuğa görelik ve pedagojik açılardan eleştirir. Ural çocuk edebiyatı alanında La Fontaine’e verilen büyük değeri yadırgatıcı bulur. La Fontaine ve eserlerinin yeni çoğulcu okumalara açılmasını gerekli görür. Bu okumaların La Fontaine’e dair sağlıklı, nesnel bir görüşün oluşmasına zemin hazırlayacağını ileri sürer. Bu çalışmanın amacı, La Fontaine fabllarının pedagojik karakteristiği üzerine düşünmektir. Çalışmada nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Nitel araştırma paradigmasına dayalı bu çalışmanın verileri, nitel verilerin analizinde kullanılan içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmada La Fontaine’e yöneltilen eleştiriler ile güncel bilgiler ışığında fablların içeriksel düzlemde pedagojinin verileri açısından yeniden gözden geçirilmesinin yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Jean de La Fontaine (1621-1695) is an important writer in the field of child and literature. He wrote 238 fable books. These books were put together 12 complexions. In his fables, he gave animals moralistic characters in a poetic style. By criticising human beings he gave moralistic messages. In his best known work Emile, Jean-Jacques Rousseau considers La Fontaine and his fables. Yalvaç Ural criticises La Fontaine from the pointview of suitability for child and pedagogically in the book of La Fontaine Forest Court. Ural finds fishy the worth given La Fontaine in the field of child literature.He thinks that La Fontaine should write for different readers.He suggests that it helps the readers think objectively about La Fontaine. The aim of this study is to think about La Fontaine's fables pedagogically.In the study, from the methods of collecting qualitative, document observation were used. The data based on qualitative research paradigm were analyzed with contents analyse used in qualitative data analyse.This study shows that revising the critics referred to La Fontaine in respect of current information and in respect of pedagogical data will be useful.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Submission Date | December 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |