Lisans öğrenimim sırasında bir yazı okumuştum. Beyrut’ta bir kilisede
görev yapan bir vaizin bir haftalık yaşam öyküsünü konu alıyordu. Harp muhabiri
olan Müslüman bir gazetecinin kaleminden çıkan bu çalışmanın daha sonraları
kitaba dönüştüğünü duymuştum. Yazarın, Lübnan iç savaşını izlediği tarihlerde
ilgisini çeken ve kendisinin konuğu olarak beraber geçirdikleri anları ve anıları;
yani misafiri olduğu kişiyi bizzat gözlemleyerek gece ve gündüz, ev içi ve dışı,
işbaşı ve harici ayrımı yapmaksızın bir bütün hâlinde anlattığı bu Hristiyan
rahibin kısa süreli hayatını okuduğumda ilk etapta kendi kendime
hayıflanmıştım; “Acaba bizde de böyle bir din hizmetlisi/gönüllüsü var mı?” diye.
Bu yöndeki merakımı yıllarca içimde sakladım. Sonunda buna benzer bir örneğe
rastlamış, bir tanesini bile görmüş/bulmuş olmanın rahatlığıyla geçmişten kalan
o ukdeyi gidermiş, öykünmeyi de bırakmış oldum. Aşağıda okuyacağınız
makaleden esinlenerek kısaca şunları söylemekle yetinmek, sanırım yeterli
olacaktır: Eğitim, çok ciddî ve zor bir iştir. İlgi, sevgi, emek, zaman ve sabır ister.
Çocuk, ergen ve genç pedagojisi ile psikolojisinden anlamayana öğretmenlik
yaptırılmamalı, hele din bilimleri öğreticiliği hiç verilmemelidir. “Kem âlâttan
kemâlât olmaz.” Aynı şekilde “Kötü öğrenci yoktur, kötü öğretmen vardır.”
Bunun anlamı, kendisi iyi yetişmemiş olan bir hocanın rahle-i tedrisinden
kaliteli/nitelikli talebenin çıkması düşünülemez ve beklenemez. Hiç kimseye
umutsuz vak’a gözüyle bakılmamalıdır. Çünkü her insanın yaratılışının bir
hikmeti (amacı ve misyonu) vardır. Tıpkı diğer bütün varlıklar gibi hiçbir beşer,
boşuna ve lüzumsuz yaratılmamıştır. “Her insan bir cevherdir.” Yeter ki o kişi,
gerçek sarrafının eline düşsün/geçsin ve onun tarafından keşfedilsin.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gezi Notu |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | August 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 7 |
Journal of Eskisehir Osmangazi University Faculty of Theology (ESOGUIFD) is licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial 4.0 International license.