In this study, it was aimed to reveal the awareness levels and attitudes of the students of Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty on the Erasmus student learning mobility program. The research population constitutes the students who are educated in the Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty in the 2015-2016 academic year. The research universe is consist of 888 students selected from the nine different departments of Ahmet Keleşoğlu Education Faculty such that Computer and Instructional Technology Education, Educational Sciences, Fine Arts Education, Primary Education, Secondary Science and Mathematics Education, Secondary School Social Studies Education, Special Education, Turkish Education and Foreign Language Education. As a result of this study, it has been determined that the students do not have enough knowledge about the Erasmus Student Mobility Program and that the students have found themselves inadequate at the point of attending the Erasmus Student Mobility Program. Finally, the proposals considered to increase the level of awareness and attitudes of the students about the Erasmus Student Mobility Program in order to be communicated to the University Erasmus Coordinator.
Bu çalışmada, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
Programı’na ilişkin farkındalık düzeylerini ve tutumlarını ortaya koymak
amaçlanmıştır. Araştırma evrenini 2015–2016 eğitim öğretim yılında Necmettin
Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde öğrenim gören
öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmaya Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesine bağlı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim
Bilimleri, Güzel Sanatlar Eğitimi, İlköğretim, Ortaöğretim Fen ve Matematik
Alanları Eğitimi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi, Özel Eğitim, Türkçe
Eğitimi ve Yabancı Diller Eğitimi olmak üzere dokuz bölümden öğrenim gören
toplam 888 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin Erasmus
Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı hakkında yeterince bilgiye sahip
olmadıkları ve Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programına katılma
noktasında öğrencilerin kendilerini yetersiz gördükleri tespit edilmiştir. Son olarak, Üniversite Erasmus
Koordinatörlüğüne iletilmek üzere öğrencilerin Erasmus Öğrenci Öğrenim
Hareketliliği Programı’na ilişkin farkındalık düzeylerini ve tutumlarını artıracağı düşünülen öneriler ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Submission Date | December 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 69 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.