İletişim
sosyal yaşamda olduğu gibi örgütler içinde önemli bir kavramdır. Genel olarak
iletişim formal ve informel olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. İnformel iletişim
örgüt çalışanları tarafından etkileşim sonucunda oluşmaktadır. Bu iletişim
türünün olumlu olduğu kadar olumsuz özellikleri de bulunmaktadır. Bu çalışmada
ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin informel iletişimi kullanma
biçim ve düzeylerini belirlemek ve informel iletişimin okullardaki olumlu ve
olumsuz etkilerini tespit etmek amacıyla bir ölçek geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Geliştirilen ölçek toplam 1268 (n1= 970, n2=298) kişiye
uygulanmıştır. Birinci grubun verileriyle cevapların frekansları ve mod
değerleri belirlenmiş sonrasında açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır.
Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin 23 madde ve beş faktörden oluştuğu
tespit edilmiştir. Elde edilen yapının geçerliliği, doğrulayıcı faktör analizi
ile doğrulanmıştır. Ölçeğin alt faktörlerinin güvenirlik katsayıları .58 ile .
82 arasında değişmektedir. Elde edilen bulgular ölçeğin okullarda informel
iletişimin kullanılma biçim ve düzeyini belirlemek, olumlu ve olumsuz
sonuçlarını tespit etmek için geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Submission Date | October 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 70 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.