Bu araştırmanın amacı, çocukların sosyal beceri düzeyleri ile annelerinin empatik becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, Şanlıurfa ili, Suruç ilçesindeki resmi bağımsız anaokulları ile resmi ilköğretim okullarının anasınıflarına giden 103 çocuk ve annesi ile sürdürülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak; anneler ve çocuklar hakkında ki demografik bilgileri elde edebilmek için, “Kişisel Bilgi Formu”; çocukların sosyal beceri düzeylerini ortaya koyabilmek için “Sosyal Beceri Ölçeği” ve annelerin empatik becerilerini ölçmek için “Empatik Beceri Ölçeği” kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının uygulanması sonucunda elde edilen veriler SPPS paket programında analiz edilmiştir. Analizlerde kategori sayısına göre, bağımsız örneklemler için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile t testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda ortaya çıkan anlamlı farklılıkların hangi gruplardan kaynaklandığını tespit edebilmek için Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocuğun sosyal beceri düzeyinin yaşına ve cinsiyetine göre istatiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05); annelerin empati düzeylerinde ise yaşlarının, öğrenim durumlarının ve çalışma durumlarının anlamlı bir farklılığa yol açmadığı (p>0,05) görülmüştür. Yine araştırma sonucunda, çocukların sosyal becerileri ile annelerinin empati becerileri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır (p>0,05).
Emeği geçen herkese teşekkür ederiz...
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2021 |
Submission Date | May 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 77 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.