-
Bu çalışmanın amacı; (1) sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları hedefi gerçekleştirme stillerini tanımlamak, (2) öğretmen adaylarının hedefi gerçekleştirme stilleri ile coğrafya dersi akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve (3) bu çalışmadan elde edilen bulguların coğrafya dersi öğretim programı ve öğretim yöntemlerinin geliştirilmesine yönelik öneriler getirmektir. Bu araştırma, Atman tarafından geliştirilen Hedefi Gerçekleştirme Indeksi (HGI)’ne dayandırılmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde ve araştırma hipotezlerinin test edilmesinde, çoklu regresyon ve betimsel veri analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hedefi gerçekleştirme stillerinin coğrafya dersi akademik başarısının iyi bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2008 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 26 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.