BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2009, Volume: 8 Issue: 27, 155 - 176, 01.01.2009

Abstract

-

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2009, Volume: 8 Issue: 27, 155 - 176, 01.01.2009

Abstract

Bu araştırmada öğretmen adaylarının okuma ve yazma etkinliklerine yönelik geliştirdikleri tutumları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin okuma ve yazmaya yönelik tutumları arasında korelasyonel bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla “Okuma ve Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği” geliştirilmiştir. Tutum ölçeği geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapıldıktan sonra Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde eğitim öğretim gören 173 son sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının okuma ve yazma etkinliklerine yönelik tutumlarının karşılaştırılmasında korelasyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılan dört bölümün öğrencilerinin okumaya yönelik olumlu; yazmaya yönelik ise orta düzeyde olumlu tutum geliştirdikleri tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerin, okumaya göre yazmaya karşı daha düşük düzeyde olumlu tutum geliştirdikleri görülmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Temizkan This is me

M. Eyyüp Sallabaş This is me

Publication Date January 1, 2009
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 27

Cite

APA Temizkan, M., & Sallabaş, M. E. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 155-176.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.