-
Birleştirilmiş sınıf, öğretmenlerin çalışma konusunda çok sıcak bakmadığı bir öğretim uygulamasıdır. Mesleğe birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olarak başlama olasılığı yüksek olan öğretmen adaylarının mezun olacakları eğitim fakültesinin bir paydaşı olarak bu konuda kendilerine, fakülteye ve ilgili öğretim programına dönük görüşleri kurumsal işleyiş ve izlenilen eğitim programları hakkında geri bildirim niteliği taşımaktadır. Buna göre araştırmada, öğretmen adaylarından birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olma konusunda kendilerine, mezun olacağı eğitim fakültesine ve Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim dersine ilişkin görüşleri tanımlanmaya çalışılmıştır. Betimsel nitelikteki araştırmada veriler, sınıf arkadaşları tarafından öğretmenlik mesleğinde iyi olmaya aday olarak gösterilen üçü kadın olmak üzere toplam sekiz öğretmen adayından odak grup görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonucunda adaylar, birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmanın zor ancak olanaksız olmadığını, kendilerini bu göreve yetiştirme konusunda eğitim fakültesini yetersiz bulduğunu ve Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim ders öğretim programının daha işlevsel olabileceğini belirtmişlerdir
birleştirilmiş sınıflar öğretmen adayları eğitim fakültesi ihtiyaç birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 28 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.