BibTex RIS Cite

INTERNATIONAL GRADUATE STUDENTS 'VIEWS ABOUT TURKEY'S UNIVERSITIES

Year 2013, Volume: 12 Issue: 43, - , 01.08.2013

Abstract

Abstract
The purpose of this study was to graduate international students studying at the University of Ankara to try to identify the views of the university. Study is a descriptive survey study. Although the university students' views on the findings of the study, mostly positive, some negative opinions sizes are also visible. Academic life all along the bottom of the lower dimensions differ according to the size of the group judgment of the degree of a positive finding is positive. According to research findings, they found the group sizes are also proportionately more negative. Especially for faculty members "interest", "help" and "communication" and "sufficient material to use", "to use effective teaching methods", "fair and impartial assessment" is seen on the negative judgments. Fully met the expectations of the university's physical environment isexpectation of the university's physical environment is seen on the negative group, the "library" and "computers, copiers, internet, and so on. supportSupport services in terms of the number and continuity of service" are deemed insufficient, and "professional development" and "the quality of education" were concerns about.
Key Words: Graduate Education, International Students, the University of Ankara, Academic Quality, Academic Process, Physical Area,

References

  • Aktan C.C., Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde Akreditasyon, içinde: C. Can Aktan, Değişim Çağında Yüksek Öğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını

TÜRKİYE'DE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2013, Volume: 12 Issue: 43, - , 01.08.2013

Abstract

Öz
Bu araştırmanın amacı, Ankara Üniversitesi'nde öğrenim gören lisansüstü lisansüstü öğrencilerin üniversitenin akademik iklimine, akademik süreçlere, fiziksel ortama ve üniversitenin akademik niteliğine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi'nde öğrenim gören uluslararası lisansüstü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma evreninden "uygun örnekleme yöntemi" ile seçilen 119 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri SPSS programı ile frekans ve yüzde hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik yaşantı alt boyutlarına göre olumlu bulma derecesi farklılaşmaktadır. Alt boyutların genelinde, grubun yargısı olumludur. Grup, öğretim elemanlarına yönelik "ilgi", "yardım" ve "iletişim" ile "yeterli materyal kullanma, "etkili öğretim yöntemlerini kullanma,"adil ve tarafsız değerlendirme" konularında olumsuz yargılara sahiptir. Üniversitenin; kütüphane" ve "bilgisayar, fotokopi, internet, vb. destek hizmetleri sayı ve hizmetin sürekliliği" açısından yetersiz olduğu, "mesleki gelişim" ve "eğitimin niteliği" konularında ise olumsuz algı içerisinde oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Lisansüstü Eğitim, Uluslararası Öğrenciler, Ankara Üniversitesi, Akademik Nitelik, Akademik Süreç, Fiziksel Ortam

References

  • Aktan C.C., Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde Akreditasyon, içinde: C. Can Aktan, Değişim Çağında Yüksek Öğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nurettin Beltekin This is me

Somayyeh Radmard This is me

Publication Date August 1, 2013
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 12 Issue: 43

Cite

APA Beltekin, N., & Radmard, S. (2013). TÜRKİYE’DE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43).

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.