This research was conducted with 31 preservice elementary mathematics teachers, in order to analyze their problem solving strategies preferences and self-efficacies towards mathematics. To determine the problem solving strategies that preservice teachers frequently prefer, it was asked which problem solving strategy is liked better to use during problem solving process. In addition to that, “Matematiğe Karşı Özyeterlik Algısı Ölçeği” developed by Umay (2001) was used to state the preservice teachers’ self-efficacies towards mathematics. At the end of the research, it is seen that, the working backwards was the most frequently preferred strategy among the preservice teachers, whereas solving a simpler analogous problem was the least preferred strategy. In addition to that, preservice mathematics teachers’ self-efficacies towards mathematics do not differ in terms of their problem solving strategies preferences
Preservice elementary mathematics teacher problem solving strategy mathematics self-efficacy
Bu çalışma ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözme stratejileri tercihleri ile matematiğe karşı özyeterliklerinin incelenmesi amacıyla 31 ilköğretim matematik öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının sıklıkla tercih ettikleri problem çözme stratejisini belirlemek için problem çözme sürecinde kendilerine en yakın gelen problem çözme stratejisinin ne olduğu sorulmuştur. Öğretmen adaylarının matematiğe karşı özyeterliklerini belirlemek amacıyla da Umay (2001) tarafından geliştirilen “Matematiğe Karşı Özyeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının problem çözme sürecinde kendilerine yakın gördükleri problem çözme stratejisi için, en fazla seçilen strateji geriye doğru çalışma stratejisi olurken, en az seçilen strateji ise benzer basit bir problemin çözümünden yararlanma stratejisi olmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının matematiğe karşı özyeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar tercih ettikleri problem çözme stratejisine göre anlamlı bir fark göstermemektedir.
Anahtar sözcükler: ilköğretim matematik öğretmen adayı, problem çözme stratejisi, matematiğe karşı özyeterlik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2015 |
Submission Date | December 17, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 52 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.