BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 14 Issue: 54, 0 - , 18.03.2015
https://doi.org/10.17755/esosder.52171

Abstract

While culture is known as an element shaped by society, by the intense effect of cultural changes, now, there is an image of society which is shaped by culture. Because society is affected by the cultural variability to which it is exposed to and these variability are in direct proportion with the bringings of the age. Technological proceeds being in the first place, many social, economical and political changes transform the culture and constitute to new cultural structures. As a result, examining diverse cultural structures like mass culture, popular culture, media culture, culture industry, consumption culture and cultural reproductions which build up cornerstones of transformation is important as a subject in understanding social, technological, economic and politic structure

References

  • ALAKUŞ, A.O. (2004). Milli Eğitim Dergisi, MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı. Ankara. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/164/alakus.htm
  • BROWN, S. (2002). Visual Consumption,Routledge, London.
  • DARLEY, A. (2000). Visual DigitalCulture-SurfacePlay andSpectaclein New Media Genres, Routledge, Londonand New York.
  • DUNCUM, P. (2002). 'Visual Culture Art Education: Why, Whatand How', Jade21.1 ©Nsead, Pp.15-23.
  • EKER, M. (2004). ‘Kültürün Yeniden Üretimi ve Sanat Eğitiminin Gelecekçi Stratejileri Bağlamında FakültesiSanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Yayıncılık, s.124. Eğilimlerin Rolü’.Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim
  • FINKELSTEIN, J. (2007). The Art of Self Invention, I.B.Tauris&Co Ltd, New York.
  • FREEDMAN, K. (1994). 'InterpretingGenderand Visual Culture in Art Classrooms', Studies in Art Education, Vol. 35, No. 3 (Spring), Pp. 157-170.
  • FREEDMAN, K. (1997). 'Visual Art/Virtual Art: TeachingTechnologyforMeaning', Art Education, Vol. 50, No. 4, (Jul.), Pp. 6-12.
  • FREEDMAN, K. (2003). Teaching Visual Culture, TeachersCollegePress, New York.
  • HEIM, M. (1998). Virtual Realism,Oxford UniversityPress, New York.
  • JEFFERSON, M. F. (1987). 'Essentials: AdultEducation Programs in the Visual Arts', Art Education, Vol. 40, No. 4 (Jul.), Pp. 33-41.
  • KIRIŞOĞLU, O. T. (2009). Sanat Kültür Yaratıcılık, Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi- Öğretimi, Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • KIRIŞOĞLU, O. T. (2014). Sanat Bir Serüven, Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • MIRZOEF, N. (1998). ‘What is Visual Culture?’,The Visual Culture Reader, Nicholas MIRZOEF, (eds.), byRoutledge, London.
  • MORRIS, C. B. - STUHR, P. L. (2001). 'Multicultural Art and Visual CulturalEducation in a Changing World', Art Education, Vol. 54, No. 4, (Jul.) Pp. 6-13.
  • NEGRIN, L. (2008). Appearanceand Identity Fashioningthe Body in Postmodernity, PalgraveMacmillan, UK.
  • PARSA, A. F. (2007). ‘İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi’, Fotografya Sanal Fotoğraf Dergisi, Sayı 19.
  • http://fotografya.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?id=226,329,0,0,1,0
  • PASİN, G. (2004). 'Kültürel Süreçler ve Sanat Eğitimi'. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Yayıncılık, s.195.
  • ROBINS, K. (1996). IntoThe Image, Routledge, London.
  • ROSE, G. (2001). Visual Methodologies, Sage Publications, London.
  • SARUP, M. (2010). Post Yapısalcılık ve Postmodernizm, (Çev. Abdülbaki GÜÇLÜ), Kırk Gece Yayınları, İstanbul.
  • SCHROEDER, J. E. (2002). Visual Consumption, Routledge, USA.
  • SENGİR, S. (2014). Kültürel Dönüşümler ve Postmodern Pedagoji Ekseninde Görsel Kültür Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun. Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • SWARTZ, D. (1997). Kültür ve İktidar Pierre Bourdieu’nün Sosyolojisi, (Çev. Elçin GEN), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • TAVIN K. M. - ANDERSON, D. (2003). 'Teaching (Popular) Visual Culture: Deconstructing Disney in theElementary Art Classroom', Art Education, Vol. 56, No. 3 (May), Pp. 33-35.
  • TAVIN, K. (2011), 'Okulların Görsel Sanatlar Eğitimi Müfredat Programlarında Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamalar: Görsel Kültür Kuramı Çalıştayı', Çalıştay, TOBB ETÜ, Ankara.

KÜLTÜREL DEĞİŞKENLER ÖRÜNTÜSÜNDE SANAT EĞİTİMİNİN GÖRSEL KÜLTÜR EĞİTİMİNE DÖNÜŞÜM GEREKÇELERİ

Year 2015, Volume: 14 Issue: 54, 0 - , 18.03.2015
https://doi.org/10.17755/esosder.52171

Abstract

Kültür toplumun şekillendirdiği bir unsur olarak bilinirken, kültürel değişimlerin yoğun etkisiyle artık kültürün şekillendirdiği bir toplum imajından bahsedilir hale gelindiği görülmektedir. Çünkü toplum maruz kaldığı kültürel değişkenliklerden etkilenmekte ve bu değişkenliklerin de içinde bulunulan dönemin getirileri ile doğru orantılı olduğu görülmektedir. Teknolojik getiriler başta olmak üzere sosyal, ekonomik ve politik birçok değişiklik kültürü dönüştürmekte ve yeni kültürel yapılar oluşturmaktadır. Dolayısıyla kitle kültürü, popüler kültür, medya kültürü, kültür endüstrisi, tüketim kültürü ve kültürel yeniden üretimler gibi dönüşümün mihenk taşını oluşturan çeşitli kültürel yapıların incelenmesi sosyal, teknolojik, ekonomik ve politik yapının anlaşılmasında büyük önem arz eden konular olmuştur.

Bu araştırmada, kültürel değişkenler örüntüsünde sanat eğitiminin görsel kültür eğitimine dönüşüm gerekçeleri incelenmiştir. Bu bağlamda kültürel çeşitlilikler tarafından yoğun bir şekilde etkilenen sosyal yapılar söz konusu olmaya başlamıştır. İçinde bulunulan dönem olarak postmodernizmin de etkisiyle kültürel çeşitlilikler, sürekli farklılaşırken, bu örüntü dâhilinde görselliğin kültürel çevresi de eleştirel ve stratejik bazı yorum doğrultularına yer vermek durumunda kalmıştır.

Görselliğin kültürel oluşumları tanımlar hale gelmesi, kültürel olarak dönüşümler gerçekleştirmesi ve daha sosyal olan tarafıyla gündeme gelişi, sanat eğitiminin farklılaşmaya başlayan profiline zemin hazırlar niteliktedir. Sonuçta, sanat eğitimini bu kültürel çevrenin değişimi ışığında daha stratejik kılarak, görsel kültür eğitimine dönüşümü bağlamında inceleme ve değerlendirmenin doğru bir yaklaşım olacağı düşünülebilir.

Anahtar Kelimeler: Kültürel Değişkenlikler, Sanat Eğitimi, Görsel Kültür Eğitimi.

References

  • ALAKUŞ, A.O. (2004). Milli Eğitim Dergisi, MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı. Ankara. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/164/alakus.htm
  • BROWN, S. (2002). Visual Consumption,Routledge, London.
  • DARLEY, A. (2000). Visual DigitalCulture-SurfacePlay andSpectaclein New Media Genres, Routledge, Londonand New York.
  • DUNCUM, P. (2002). 'Visual Culture Art Education: Why, Whatand How', Jade21.1 ©Nsead, Pp.15-23.
  • EKER, M. (2004). ‘Kültürün Yeniden Üretimi ve Sanat Eğitiminin Gelecekçi Stratejileri Bağlamında FakültesiSanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Yayıncılık, s.124. Eğilimlerin Rolü’.Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim
  • FINKELSTEIN, J. (2007). The Art of Self Invention, I.B.Tauris&Co Ltd, New York.
  • FREEDMAN, K. (1994). 'InterpretingGenderand Visual Culture in Art Classrooms', Studies in Art Education, Vol. 35, No. 3 (Spring), Pp. 157-170.
  • FREEDMAN, K. (1997). 'Visual Art/Virtual Art: TeachingTechnologyforMeaning', Art Education, Vol. 50, No. 4, (Jul.), Pp. 6-12.
  • FREEDMAN, K. (2003). Teaching Visual Culture, TeachersCollegePress, New York.
  • HEIM, M. (1998). Virtual Realism,Oxford UniversityPress, New York.
  • JEFFERSON, M. F. (1987). 'Essentials: AdultEducation Programs in the Visual Arts', Art Education, Vol. 40, No. 4 (Jul.), Pp. 33-41.
  • KIRIŞOĞLU, O. T. (2009). Sanat Kültür Yaratıcılık, Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi- Öğretimi, Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • KIRIŞOĞLU, O. T. (2014). Sanat Bir Serüven, Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • MIRZOEF, N. (1998). ‘What is Visual Culture?’,The Visual Culture Reader, Nicholas MIRZOEF, (eds.), byRoutledge, London.
  • MORRIS, C. B. - STUHR, P. L. (2001). 'Multicultural Art and Visual CulturalEducation in a Changing World', Art Education, Vol. 54, No. 4, (Jul.) Pp. 6-13.
  • NEGRIN, L. (2008). Appearanceand Identity Fashioningthe Body in Postmodernity, PalgraveMacmillan, UK.
  • PARSA, A. F. (2007). ‘İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi’, Fotografya Sanal Fotoğraf Dergisi, Sayı 19.
  • http://fotografya.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?id=226,329,0,0,1,0
  • PASİN, G. (2004). 'Kültürel Süreçler ve Sanat Eğitimi'. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Yayıncılık, s.195.
  • ROBINS, K. (1996). IntoThe Image, Routledge, London.
  • ROSE, G. (2001). Visual Methodologies, Sage Publications, London.
  • SARUP, M. (2010). Post Yapısalcılık ve Postmodernizm, (Çev. Abdülbaki GÜÇLÜ), Kırk Gece Yayınları, İstanbul.
  • SCHROEDER, J. E. (2002). Visual Consumption, Routledge, USA.
  • SENGİR, S. (2014). Kültürel Dönüşümler ve Postmodern Pedagoji Ekseninde Görsel Kültür Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun. Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • SWARTZ, D. (1997). Kültür ve İktidar Pierre Bourdieu’nün Sosyolojisi, (Çev. Elçin GEN), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • TAVIN K. M. - ANDERSON, D. (2003). 'Teaching (Popular) Visual Culture: Deconstructing Disney in theElementary Art Classroom', Art Education, Vol. 56, No. 3 (May), Pp. 33-35.
  • TAVIN, K. (2011), 'Okulların Görsel Sanatlar Eğitimi Müfredat Programlarında Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamalar: Görsel Kültür Kuramı Çalıştayı', Çalıştay, TOBB ETÜ, Ankara.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sena Sengir

Publication Date March 18, 2015
Submission Date March 18, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 14 Issue: 54

Cite

APA Sengir, S. (2015). KÜLTÜREL DEĞİŞKENLER ÖRÜNTÜSÜNDE SANAT EĞİTİMİNİN GÖRSEL KÜLTÜR EĞİTİMİNE DÖNÜŞÜM GEREKÇELERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54). https://doi.org/10.17755/esosder.52171

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.