Research Article
BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF CLASSROOM CLIMATE AND ATTITUDE ON ENGLISH COURSE SUCCESS: A REVIEW ON FOREIGN LANGUAGE ORIENTED FIFTH GRADE CURRICULUM

Year 2023, Volume: 22 Issue: 88, 1533 - 1545, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1264682

Abstract

References

  • Aldosari, H. S. (2014). The entwined effects of attitude, motivation and gender on EFL learning: A correlation study. Studies in Literature and Language, 8(1), 1-5.
  • Altın, M. (2014). Kültürel materyallerle zenginleştirilmiş okuduğunu anlama öğretiminin öğrencilerin kelime hazineleri ve İngilizce dersi tutumuna etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunöz, H. B., & Bay, E. (2018). Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerinin kullanımının analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149. https://dergipark.org.tr/en/pub/turksosbilder/issue/39145/453635
  • Aytekin Yüksel, G., & Eren, A. (2020). İngilizce derslerine ilişkin algılanan araçsallığı artırmanın ders başarısı, tutum ve can sıkıntısına etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33 (3), https://doi.org/874-916 10.19171/uefad.669567
  • Baş, G. (2012). Attitude scale for elementary English course: Validity and reliability study. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 411-424.
  • Baştepe, İ. (2012). Sınıf ikliminin öğrencilerin eğitimsel başarıları üzerindeki etkisi. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (48), 81-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbd/issue/36248/408502
  • Berkant, H. G., Özaslan, D., & Doğan, E. (2019). Yabancı dil ağırlıklı eğitim uygulamasına ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 553-570. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/51765/674255
  • Bilgiç, E. & Yurtal, F. (2009). An investigation of bullying according to classroom climate. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5 (2), 180-194. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63227
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., &Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2019). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (8. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canlıer, D., & Bümen, N. T. (2018). Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Program Tasarım İlkeleri Açısından Analizi. Değişen Dünyada Eğitim. 162-178
  • Canpolat, A. M., Kazak Çetinkalp, Z. & Özşaker, M. (2012). Beden eğitimi dersinde problem çözme becerisi ve sınıf iklimi: İkinci kademe ilköğretim öğrencileri üzerine bir çalışma. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, X (3) 89-94. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000224
  • Cheng, L., Zhang, X., Lin, J., Dong, Y., Zhang, J., & Tong, Z. (2022). Social-emotional classroom climate and academic achievement for Chinese elementary students: The roles of convergent and divergent thinking. School Psychology International, 01430343221128825. https://doi.org/10.1177/01430343221128825
  • Chionh, Y. H., & Fraser, B. J. (2009). Classroom environment, achievement, attitudes and self-esteem in geography and mathematics in Singapore. International Research in Geographical and Environmental Education, 18(1), 29-44. https://doi.org/10.1080/10382040802591530
  • Church, M. A., Elliot, A. J., & Gable, S. L. (2001). Perceptions of classroom environment, achievement goals, and achievement outcomes. Journal of educational psychology, 93(1), 43. https://doi.org/10.1037/0022-0663.93.1.43
  • Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment – Companion volume, Council of Europe Publishing, www.coe.int/lang-cefr
  • Durucasu, R. R., Aydın, S., & Er, G. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumları: Anadolu Üniversitesi örneği. Journal of Management Theory and Practices Research, 1 (1), 1-9. https://journals.academicianstudies.com/jmtpr/article/view/6/12
  • Erdem, S., & Yücel Toy, B. (2017). Yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf ingilizce programına yönelik ihtiyaçların belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(28). : http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12346
  • Ertem, H.Y., Arslan, A., Aksoy Akbaş, S., Ecer, E., ve Eryiğit, L. (2021). The relationship between class climate and middle school students’ attitudes towards school. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 1 (1), 1-12. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1638882
  • Gamage, S. (2019). Cartoons as an authentic supplementary teaching tool in english as a second language classrooms. Advances in language and literary studies, 10(1), 107-116.
  • Gezer, M., & Şahin, İ.F. (2017). Sınıf İklimi Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 693-715.
  • Gülbahar, B. & Ekici, E. (2018). Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerinin incelenmesi. The Journal of Social Science, 2 (3), 73-94. http://dx.doi.org/10.30520/tjsosci.425432
  • Han, F. & Demirtaş, H. (2021). Zorbalığa maruz kalmanın sınıf iklimine ve okula yabancılaşmaya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 2297-2322. http://dx.doi.org/10.17679/inuefd.987106 Kahraman, K. & Gündoğdu, K. (2021). Basamaklı öğretim programının İngilizce dersi öğrenci başarısına, tutumuna, öz düzenleme stratejisine ve kalıcılığa etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 559-578. http://dx.doi.org/10.21666/muefd.842958
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık ve Danışmanlık.
  • Karşı, F. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin sınıf atmosferine ilişkin algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Kazazoğlu, S. (2013). Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 294-307. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2123
  • Kiliç, Ş., & Tuncel, M. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 55-81. https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/issue/1497/18109
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı Kitapçığı. https://tegm.meb.gov.tr/www/ortaokul-5-siniflarda-yabanci-dil-agirlikli-egitim-uygulamasi/icerik/471
  • Ohakamike-Obeka, N. (2016). The school learning environment and students’ attitude and achievement in English language. Research on Humanities and social sciences, 6(2), 31-37.
  • Oral, Y. (2011). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Politikaları Bağlamında İngilizce:‘Eleştirel Bir Çalışma. Alternatif Eğitim e-Dergisi. www.dergi.alternatifegitimdernegi.org.tr
  • Özdemir, E. A. (2006). Türkiye’de İngilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1).
  • Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Rukh, S. (2014). Students’ attitude towards English language learning and academic achievement: A case of business students in Punjab. European Academic Research, 2(4), 5596-5612.
  • Salar, R., & Turgut, Ü. (2019). Farklılaştırılmış öğretimin sınıf iklimine etkisi: Nitel bir çalışma. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(4), 1048-1068. http://dx.doi.org/10.30703/cije.557684
  • Sarışık, S., Aydoğdu Bilgiç, M., & Tuğra, F. (2022). Ortaokul 5. sınıflarda ağırlıklı yabancı dil eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(30), 232-244. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.5759
  • Schmuck, R. A., & Schmuck, P. A. (1975). Group processes in the classroom. Brown Company Publishers
  • Sevinç, B., & Erişen, Y. (2021). İletişimsel dil öğretimi yaklaşımıyla oluşturulan İngilizce öğretim tasarımı programının İngilizce konuşma tutum ve becerisine etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 86-109. https://dergipark.org.tr/en/pub/turkegitimdergisi/issue/62994/863094
  • Shapiro, S. (1993). Strategies that create a positive classroom climate. The Clearing House, 67(2), 91-97. https://www.jstor.org/stable/30188756
  • Sriklaub, K., Wongwanich, S., & Wiratchai, N. (2015). Development of the classroom climate measurement model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171, 1353-1359. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.253
  • Şahin, C., Çalışkan, N., Kart, M., & Torunoğlu, H. (2019). Beşinci sınıf İngilizce öğretim programı kazanımlarının temel dil becerileri açısından karşılaştırılması. EJERCongress 2019 Bildiri Kitabı.
  • Tuncer, M., & Akmençe, A. E. (2019). Yabancı dile yönelik kaygı, özyeterlik ve tutum arasındaki ilişkiler. Turkish Journal of Educational Studies, 6 (3), 1-13. https://doi.org/10.33907/turkjes.567044
  • Wang, M. T., Degol, J. L., Amemiya, J., Parr, A., & Guo, J. (2020). Classroom climate and children’s academic and psychological wellbeing: A systematic review and meta-analysis. Developmental Review, 57, 100912. https://doi.org/10.1016/j.dr.2020.100912
  • Wang, M. T., Hofkens, T., & Ye, F. (2020). Classroom quality and adolescent student engagement and performance in mathematics: A multi-method and multi-informant approach. Journal of youth and adolescence, 49(10), 1987-2002.
  • Wilson, H. K., Pianta, R. C., & Stuhlman, M. (2007). Typical classroom experiences in first grade: The role of classroom climate and functional risk in the development of social competencies. The Elementary School Journal, 108(2), 81-96.
  • Wright, M. (1999). Influences on learner attitudes towards foreign language and culture. Educational Research, 41(2), 197-208. https://doi.org/10.1080/0013188990410207
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: zorluklar ve fırsatlar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (11), 161-175.
  • Yilmaz, T., & İnce, M. (2019). Yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5. sınıf öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarına, İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve öz yeterlik inançlarına etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 169-179. https://dergipark.org.tr/en/pub/kebd/issue/67599/1051316
  • Yoon, T. (2012). Are you digitized? Ways to provide motivation for ELLs using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 1-10.
  • Zedan, R. (2010). New dimensions in the classroom climate. Learning Environments Research, 13(1), 75-88. https://doi.org/10.1007/s10984-009-9068-5
  • Zhao, L. (2015). The influence of learners' motivation and attitudes on second language teaching. Theory and Practice in Language Studies, 5(11), 2333.
  • Zheng, S., & Zhou, X. (2023). Enhancing Foreign Language Enjoyment through Online Cooperative Learning: A Longitudinal Study of EFL Learners. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(1), 611.

SINIF İKLİMİ VE TUTUMUN İNGİLİZCE DERS BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ: YABANCI DİL AĞIRLIKLI BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2023, Volume: 22 Issue: 88, 1533 - 1545, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1264682

Abstract

Bu araştırmada Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Öğretim Programında öğrenci başarısının sınıf iklimi ve İngilizce tutumu ile ilişkisi incelenmiştir. Bu amaçla 566 ortaokul öğrencisi uygun örnekleme yöntemi ile araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri elektronik formlar aracılığı ile toplanmıştır. Öğrencilerin İngilizce başarıları birinci dönem İngilizce ortalamaları temel alınarak belirlenmiştir. Araştırmanın yordayıcı değişkenleri sınıf iklimi ve İngilizce tutumu olarak belirlenmiştir. Fraser (1983) tarafından geliştirilen “Sınıf İklimi Ölçeği Kısa Formu” Gezer ve Şahin (2016) tarafından uyarlanmıştır, ölçeğin genelinin Crombach’s Alpha güvenrilik katsayısı 0,845 olarak hesaplanmıştır. “İlköğretim İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”, Baş (2012) tarafından hazırlanmış ölçeğin genelinin Crombach’s Alpha güvenrilik katsayısı 0,889 olarak hesaplanmıştır. Daha sonra veriler çoklu regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Sonuçlar, sınıf iklimi faktörünün yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf öğretim programında İngilizce ders başarısının anlamlı bir yordayıcısı olmadığını göstermiştir. Araştırmada İngilizce tutumu ile İngilizce ders başarısı arasında pozitif yönlü düşük düzeyli anlamlı bir ilişki tespit edilmiş, İngilizce tutum ölçeğinin duyarlılık boyutunun, İngilizce ders başarısının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Bu araştırmanın bulgularına göre İngilizce tutumu İngilizce başarısını anlamlı şekilde yordarken, sınıf iklimi ve cinsiyet İngilizce ders başarısını anlamlı şekilde yordamamıştır.

References

  • Aldosari, H. S. (2014). The entwined effects of attitude, motivation and gender on EFL learning: A correlation study. Studies in Literature and Language, 8(1), 1-5.
  • Altın, M. (2014). Kültürel materyallerle zenginleştirilmiş okuduğunu anlama öğretiminin öğrencilerin kelime hazineleri ve İngilizce dersi tutumuna etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunöz, H. B., & Bay, E. (2018). Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerinin kullanımının analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149. https://dergipark.org.tr/en/pub/turksosbilder/issue/39145/453635
  • Aytekin Yüksel, G., & Eren, A. (2020). İngilizce derslerine ilişkin algılanan araçsallığı artırmanın ders başarısı, tutum ve can sıkıntısına etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33 (3), https://doi.org/874-916 10.19171/uefad.669567
  • Baş, G. (2012). Attitude scale for elementary English course: Validity and reliability study. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 411-424.
  • Baştepe, İ. (2012). Sınıf ikliminin öğrencilerin eğitimsel başarıları üzerindeki etkisi. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (48), 81-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbd/issue/36248/408502
  • Berkant, H. G., Özaslan, D., & Doğan, E. (2019). Yabancı dil ağırlıklı eğitim uygulamasına ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 553-570. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/51765/674255
  • Bilgiç, E. & Yurtal, F. (2009). An investigation of bullying according to classroom climate. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5 (2), 180-194. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63227
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., &Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2019). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (8. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canlıer, D., & Bümen, N. T. (2018). Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Program Tasarım İlkeleri Açısından Analizi. Değişen Dünyada Eğitim. 162-178
  • Canpolat, A. M., Kazak Çetinkalp, Z. & Özşaker, M. (2012). Beden eğitimi dersinde problem çözme becerisi ve sınıf iklimi: İkinci kademe ilköğretim öğrencileri üzerine bir çalışma. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, X (3) 89-94. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000224
  • Cheng, L., Zhang, X., Lin, J., Dong, Y., Zhang, J., & Tong, Z. (2022). Social-emotional classroom climate and academic achievement for Chinese elementary students: The roles of convergent and divergent thinking. School Psychology International, 01430343221128825. https://doi.org/10.1177/01430343221128825
  • Chionh, Y. H., & Fraser, B. J. (2009). Classroom environment, achievement, attitudes and self-esteem in geography and mathematics in Singapore. International Research in Geographical and Environmental Education, 18(1), 29-44. https://doi.org/10.1080/10382040802591530
  • Church, M. A., Elliot, A. J., & Gable, S. L. (2001). Perceptions of classroom environment, achievement goals, and achievement outcomes. Journal of educational psychology, 93(1), 43. https://doi.org/10.1037/0022-0663.93.1.43
  • Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment – Companion volume, Council of Europe Publishing, www.coe.int/lang-cefr
  • Durucasu, R. R., Aydın, S., & Er, G. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumları: Anadolu Üniversitesi örneği. Journal of Management Theory and Practices Research, 1 (1), 1-9. https://journals.academicianstudies.com/jmtpr/article/view/6/12
  • Erdem, S., & Yücel Toy, B. (2017). Yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf ingilizce programına yönelik ihtiyaçların belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(28). : http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12346
  • Ertem, H.Y., Arslan, A., Aksoy Akbaş, S., Ecer, E., ve Eryiğit, L. (2021). The relationship between class climate and middle school students’ attitudes towards school. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 1 (1), 1-12. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1638882
  • Gamage, S. (2019). Cartoons as an authentic supplementary teaching tool in english as a second language classrooms. Advances in language and literary studies, 10(1), 107-116.
  • Gezer, M., & Şahin, İ.F. (2017). Sınıf İklimi Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 693-715.
  • Gülbahar, B. & Ekici, E. (2018). Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerinin incelenmesi. The Journal of Social Science, 2 (3), 73-94. http://dx.doi.org/10.30520/tjsosci.425432
  • Han, F. & Demirtaş, H. (2021). Zorbalığa maruz kalmanın sınıf iklimine ve okula yabancılaşmaya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 2297-2322. http://dx.doi.org/10.17679/inuefd.987106 Kahraman, K. & Gündoğdu, K. (2021). Basamaklı öğretim programının İngilizce dersi öğrenci başarısına, tutumuna, öz düzenleme stratejisine ve kalıcılığa etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 559-578. http://dx.doi.org/10.21666/muefd.842958
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık ve Danışmanlık.
  • Karşı, F. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin sınıf atmosferine ilişkin algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Kazazoğlu, S. (2013). Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 294-307. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2123
  • Kiliç, Ş., & Tuncel, M. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 55-81. https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/issue/1497/18109
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı Kitapçığı. https://tegm.meb.gov.tr/www/ortaokul-5-siniflarda-yabanci-dil-agirlikli-egitim-uygulamasi/icerik/471
  • Ohakamike-Obeka, N. (2016). The school learning environment and students’ attitude and achievement in English language. Research on Humanities and social sciences, 6(2), 31-37.
  • Oral, Y. (2011). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Politikaları Bağlamında İngilizce:‘Eleştirel Bir Çalışma. Alternatif Eğitim e-Dergisi. www.dergi.alternatifegitimdernegi.org.tr
  • Özdemir, E. A. (2006). Türkiye’de İngilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1).
  • Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Rukh, S. (2014). Students’ attitude towards English language learning and academic achievement: A case of business students in Punjab. European Academic Research, 2(4), 5596-5612.
  • Salar, R., & Turgut, Ü. (2019). Farklılaştırılmış öğretimin sınıf iklimine etkisi: Nitel bir çalışma. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(4), 1048-1068. http://dx.doi.org/10.30703/cije.557684
  • Sarışık, S., Aydoğdu Bilgiç, M., & Tuğra, F. (2022). Ortaokul 5. sınıflarda ağırlıklı yabancı dil eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(30), 232-244. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.5759
  • Schmuck, R. A., & Schmuck, P. A. (1975). Group processes in the classroom. Brown Company Publishers
  • Sevinç, B., & Erişen, Y. (2021). İletişimsel dil öğretimi yaklaşımıyla oluşturulan İngilizce öğretim tasarımı programının İngilizce konuşma tutum ve becerisine etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 86-109. https://dergipark.org.tr/en/pub/turkegitimdergisi/issue/62994/863094
  • Shapiro, S. (1993). Strategies that create a positive classroom climate. The Clearing House, 67(2), 91-97. https://www.jstor.org/stable/30188756
  • Sriklaub, K., Wongwanich, S., & Wiratchai, N. (2015). Development of the classroom climate measurement model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171, 1353-1359. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.253
  • Şahin, C., Çalışkan, N., Kart, M., & Torunoğlu, H. (2019). Beşinci sınıf İngilizce öğretim programı kazanımlarının temel dil becerileri açısından karşılaştırılması. EJERCongress 2019 Bildiri Kitabı.
  • Tuncer, M., & Akmençe, A. E. (2019). Yabancı dile yönelik kaygı, özyeterlik ve tutum arasındaki ilişkiler. Turkish Journal of Educational Studies, 6 (3), 1-13. https://doi.org/10.33907/turkjes.567044
  • Wang, M. T., Degol, J. L., Amemiya, J., Parr, A., & Guo, J. (2020). Classroom climate and children’s academic and psychological wellbeing: A systematic review and meta-analysis. Developmental Review, 57, 100912. https://doi.org/10.1016/j.dr.2020.100912
  • Wang, M. T., Hofkens, T., & Ye, F. (2020). Classroom quality and adolescent student engagement and performance in mathematics: A multi-method and multi-informant approach. Journal of youth and adolescence, 49(10), 1987-2002.
  • Wilson, H. K., Pianta, R. C., & Stuhlman, M. (2007). Typical classroom experiences in first grade: The role of classroom climate and functional risk in the development of social competencies. The Elementary School Journal, 108(2), 81-96.
  • Wright, M. (1999). Influences on learner attitudes towards foreign language and culture. Educational Research, 41(2), 197-208. https://doi.org/10.1080/0013188990410207
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: zorluklar ve fırsatlar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (11), 161-175.
  • Yilmaz, T., & İnce, M. (2019). Yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5. sınıf öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarına, İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve öz yeterlik inançlarına etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 169-179. https://dergipark.org.tr/en/pub/kebd/issue/67599/1051316
  • Yoon, T. (2012). Are you digitized? Ways to provide motivation for ELLs using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 1-10.
  • Zedan, R. (2010). New dimensions in the classroom climate. Learning Environments Research, 13(1), 75-88. https://doi.org/10.1007/s10984-009-9068-5
  • Zhao, L. (2015). The influence of learners' motivation and attitudes on second language teaching. Theory and Practice in Language Studies, 5(11), 2333.
  • Zheng, S., & Zhou, X. (2023). Enhancing Foreign Language Enjoyment through Online Cooperative Learning: A Longitudinal Study of EFL Learners. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(1), 611.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

G. Candan Hamurcu 0000-0001-6828-4538

Pınar Orman 0000-0002-0204-829X

Early Pub Date September 15, 2023
Publication Date October 20, 2023
Submission Date March 13, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 22 Issue: 88

Cite

APA Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). SINIF İKLİMİ VE TUTUMUN İNGİLİZCE DERS BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ: YABANCI DİL AĞIRLIKLI BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545. https://doi.org/10.17755/esosder.1264682

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.