Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) dikkat, konsantrasyon, hareketli olma hali ve dürtü kontrolünün eşlik ettiği ve çocukluk döneminde sık karşılaşılan psikiyatrik bozukluktur. Etiyolojisi hakkında sınırlı bilgileri olsa da bir çok tedavi yöntemi uzun süreli bütüncül olarak uygulandığında belirgin düzelme sağlanmakta ve hastalığın gidişatını etkilemektedir. Okul öncesi çocuklarda son yıllarda sıklığı artmış olan bu rahatsızlığın hala tedavi yöntemleri de araştırılmaya devam etmektedir. Bu sorun çocukların akademik ve sosyal hayatını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu sebeple öğrenciler, öğretmenler ve aileler DEHB tanıma ve süreci yönetme ile ilgili bilgi ve desteğe ihtiyaç duymaktadır. Sıklıkla öğretmenler ve ailelerin dehb tanılı çocukların davranış sorunları karşısında çaresizliğe kapılması ve dehb nin uzun vadede ki olumsuz sonuçları, bu konuda ki çalışmaların önemini artırmaktadır..Bu makalede Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ’nun literatürdeki olası etiyolojisi ve tüm tedavi yöntemleri bütüncül olarak derleme şeklinde ele alınmıştır.
Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) is a common psychiatric childhood disorder, characterized by attention, impaired concentration, hyperactivity, and impulse control. Although there is limited information regarding its aetiology, several holistic treatment approaches, used for a long term, not only provide significant improvement but also affect the course of the disease. Treatment approaches of this disorder, which has increased in pre-school children in recent years, are still being investigated. This problem negatively affects the academic and social life of children. For this reason, students, teachers and families need information and support about recognizing ADHD and managing the process. Often, teachers and families become helpless in the face of behavioral problems of children with ADHD and the long-term negative consequences of increase the importance of studies on this subject.In this article, the possible aetiology of Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in literature and all treatment methods are addressed in a holistic manner.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | School Counseling |
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | January 9, 2024 |
Submission Date | April 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 23 Issue: 89 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.