Bu araştırma yapay zekânın doğuşu, tarihsel gelişimi, güncel durumu ve eğitimdeki mevcut etkileri üzerinde kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. Geleneksel alanyazın taraması benimsenerek yürütülen bu çalışmada yapay zeka türleri ve bunların eğitim sektöründeki uygulama alanlarının mevcut literatür kapsamında titizlikle incelendiği ve eleştirel bir okumasının yapılmış, çağdaş bilimsel çalışmalardan ve devam eden tartışmalardan yararlanılarak eğitimde yapay zekâ kullanımının olumlu ve olumsuz getirileri karşılaştırılmıştır. Uluslararası alanda yapay zekâ uygulamalarının ve sonuçlarının eğitimin gelişimindeki rolüne genel bir bakış açısı sunmak için geniş bir akademik tarama yapılarak elde edilen bulguların sentezi yapılmıştır. Yapay zekânın öğrenme deneyimlerini geliştirmede ne tür bir devrim yaratabileceği, eğitim öğretim ortamlarını bireysel ihtiyaçlara göre nasıl uyarlayabileceği ve kurumsal görevleri nasıl kolaylaştırabileceği vurgulanırken, diğer bir açıdan etik ihlaller, veri gizliliği ve potansiyel risklerle ilgili endişeleri de gündeme getirmektedir. Ayrıca bu makalede eğitimde yapay zekâ çalışmalarındaki mevcut sonuçlar tanımlanmakta ve gelecek çalışmalar için aydınlatıcı öneriler sunulmaktadır. Ayrıntılı ve eleştirel bir bakış açısı sunan bu çalışmada yapay zekânın ilk günlerinden son gelişmelerine kadar, eğitimdeki dönüştürücü potansiyelinden. yaratabileceği zorlukları hafifletme stratejileri hakkında alınabilecek önlemlere varan önemli çıkarımlar sunulmuştur.
This research comprehensively examines the emergence, historical development, current status, and current effects of artificial intelligence on education. In this study, which is conducted by adopting a traditional literature review, types of artificial intelligence and their application areas in the education sector are meticulously examined and critically read within the scope of the existing literature, and the positive and negative outcomes of the use of artificial intelligence in education are compared by making use of contemporary scientific studies and ongoing debates. A broad academic review was conducted to provide an overview of the role of artificial intelligence applications and results in developing education in the international arena, and the findings were synthesised. While emphasising how AI can revolutionise the development of learning experiences, tailor educational and training environments to individual needs and facilitate institutional tasks, it also raises concerns about ethical violations, data privacy and potential risks. In addition, this article describes the current results of artificial intelligence studies in education and provides enlightening suggestions for future studies. Offering a detailed and critical perspective, this study presents important implications from the early days of artificial intelligence to its recent developments, from its transformative potential in education to precautions that can be taken about strategies to mitigate the challenges it may create.
Etik Kurul İzin Belgesi/ Ethics Document: Çalışma bir geleneksel alanyazın taraması olduğu için etik kurul izin belgesine ihtiyaç duyulmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2025 |
Submission Date | September 23, 2024 |
Acceptance Date | January 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 24 Issue: 1 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.