Bu çalışmada seramik ve armatür grubunda faaliyet gösteren bir işletmenin Tuzla İstanbul’da bulunan deposundan İstanbul ve çevre illerdeki müşterilerine yapacağı teslimatlar için günlük sevkiyat planlarının oluşturulması problemi ele alınmıştır. Ele alınan problem işletmenin operasyonel kısıtları altında heterojen filolu araç rotalama problemi olarak tanımlanmıştır. Tanımlanan problem öncelikle karma tam sayılı matematiksel model kullanılarak toplam kat edilen mesafenin enküçüklenmesi olarak ele alınmış, ancak çözüm süresinin uzunluğu geliştirilen modelin kullanımını ciddi ölçüde sınırlamıştır. Bu sebeple çözüm yöntemi olarak çok büyük komşuluk arama sezgiseline dayanan başka bir çözüm yöntemi kullanılarak tatmin edici çözümlere çok daha kısa sürede ulaşılabildiği gösterilmiştir. Bunlara ek olarak, işletmenin elindeki araç parkının günlük sipariş sayısı ile ilişkisi araştırılmış, hangi durumlarda hangi büyüklükte kaç adet araca ihtiyaç duyulacağı detaylı bir şekilde incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar bağlamında, işletmenin sahip olduğu mevcut araç parkının günlük sevkiyat ihtiyaçlarını karşılamakta yeterli olduğu, dikkatli bir planlama ile günlük sevkiyat gereksinimlerinin tamamının karşılanabildiği tespit edilmiştir.
Heterojen filolu araç rotalama problemi Çok büyük komşuluk arama sezgiseli Karma tamsayılı matematiksel model günlük sevkiyat planlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |