BibTex RIS Cite

SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 25 - 32, 01.05.2017

Abstract

Sağlık hizmetleri kişisel olarak değerlendirilmeyip, tüm toplumu kapsayan ertelenemez ve de geçiştirilemez bir hizmet türüdür. Sağlık hizmetinde kalitenin geliştirilmesine yönelik ilk çalışmalar, 1913 yılında ABD’de hasta bakım kalitesi ve denetlenebilmesi için geliştirilen standartlarla başlayıp 1990’lı yıllarda ilk olarak üretim endüstrilerinde başlamış olan Toplam Kalite Yönetimi anlayışının benimsendiği bilinmektedir. Sağlık hizmetlerinde yapılan her işin ilkinde en doğru olması insan ve toplum sağlığının korunması için önemlidir

QUALITY MANAGEMENT IN HEALTH SERVICES

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 25 - 32, 01.05.2017

Abstract

Health services are a kind of service that can not be deferred and can not be passed on, including the whole society, not being evaluated personally. It is known that the first studies on the development of qualifications in health care have adopted Total Quality Management, which started in 1913 with standards developed for patient care quality and auditing in the United States and first started in manufacturing industries in 1990s. It is important for the protection of human and community health that every work done in health services is right at the beginning

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA23NU36JP
Journal Section Research Article
Authors

Hatice Aygar This is me

M Fatih Önsüz This is me

Publication Date May 1, 2017
Submission Date May 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 1

Cite

Vancouver Aygar H, Önsüz MF. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ. ESTUDAM Public Health Journal. 2017;2(1):25-32.

International Peer Reviewed Journal

Crossref Content Registration logo


The journal adopts Open Access Policy and does not request article proccessing charge (APC), article publishing charge or any other charges.

by-nc.eu.png
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License