Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 303 - 333, 08.11.2016

Abstract

Eğitim olgusu temel olarak;
1. Kişinin geliştirilmesi. Kişiliği yetenekleri zihinsel ve bedensel yetenekleri mümkün
olduğunca geliştirilmesi.
2. İnsana insanca saygı.
3. Her birey toplumun bir elemanıdır.
4. Bireyin hür, özgür, bağımsız olması temel insanlık yapısıdır.
5. İnsan çevresi ile var olabilir, doğal, insanlık boyutunda, yaşanabilir, sağlıklı boyutta
olmalıdır.
Bireye bilgi verilmesi değil, gelişmesi ve olumlu değişmesi ise, bunu sağlamak için özel
eğitilmiş Mentor ve Koçluk yapısında elemanlara gereksinim vardır.
Koçluk ve Mentorluk: Koçlukta süreç ve ilişki, belli bir süreyi kapsar. Non-direktif -tavsiye
verilmez, yönlendirme yapılmaz. Koçun bireyi belirli bir aşamaya getirmesi için ekip
çalışması gerekir Mentor, uzun vadelidir. Süreç ve hedef odaklıdır ve hekimin işidir.
Hatırlanma oranı, eğitimde sonuç alabilmek açısından önemlidir. a) Okuma %10, b) Dinleme
%20, c) Görmek %30, d) Görmek, işitmek %50, e) Duymak, görmek, söylemek, tekrar
etmek %80, f) Yaparak öğrenme %90. Bu açıdan yaparak öğretmek, davranışa geçirmek
ile eğitim olabilecektir.
Bu yaklaşım boyutu ve eğitim yaklaşımı sunulmaktadır.

References

  • Pediatri, Neonatoloji ve Ped. Genetik Uzmanı, Acıbadem Hastanesi, Eskişehir
Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 303 - 333, 08.11.2016

Abstract

References

  • Pediatri, Neonatoloji ve Ped. Genetik Uzmanı, Acıbadem Hastanesi, Eskişehir
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Paediatrics
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Kuşku This is me

M. Arif Akşit

Publication Date November 8, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Kuşku, M., & Akşit, M. A. (2016). Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile. Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi, 1(2), 303-333.