İdeoloji,
insanların hayata bakış açısını biçimlendiren, dünyayı ve toplumu
anlamlandırmalarını sağlayan düşünceler ve fikirler dizgesi olarak
tanımlanabilmektedir. Bu düşünceler ve fikirler dizgesi kitle iletişim araçları
yolu ile insanlara aktarılmaktadır. Özellikle televizyon, herkes tarafından
izlenebilmesi ve pek çok kişiye göre iyi bir boş zaman değerlendirme aracı olması
nedeniyle; ideolojilerin yeni nesillere aktarılmasında önemli bir rol
oynamaktadır. TV reklamları kısa sürede ürünü tanıtmak dışında, toplumsal
roller ve davranışlar hakkında bilgi vermektedir. TV reklamlarının kullandığı
imgeler, stereotipler, kadınlara ve erkeklere ilişkin kalıp yargılarımızı
pekiştirmektedir. Özellikle aile kurumu, temel tüketim birimi olarak kabul
edildiği için; TV reklamlarının baş aktörü olarak karşımıza çıkmaktadır. TV
reklamları aile kurumunu idealleştirip yüceltir ve kadınlara ürün kullanma ile
ailelerini mutlu ve bir arada görme vaadini sunar. Tüm bunlar S. Hall'ün
karşıt okuma tekniği kullanılarak açığa çıkarılabilmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 26, 2005 |
Submission Date | May 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 1 |