Research Article
BibTex RIS Cite

İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ

Year 2010, Issue: 5, 321 - 346, 15.06.2010

Abstract











Günümüz
iş yaşamında karşılaşılan problemlerin en büyüklerinden birisi de dinleme
becerisinin yeterince bilinmemesi ve doğru kullanılamamasından
kaynaklanmaktadır. Bu problemle başa çıkmanın en etkili yolu, kişilere etkin
dinlemeyi öğretmek, dinleme becerisini kazandırmak ve geliştirmekten geçer.
Kişilerarası iletişim sürecinde kişilerin karşısındakileri doğru anlamak
ve kendilerini doğru anlatmaları için, öncelikle etkin dinlemeyi
öğrenmeleri, daha sonra da uygulayabilmeleri gerekir. Diğer bir deyişle,
kişilerin bilgi, düşünce ve duygularını paylaştıkları iletişim sürecini
doğru algılayıp kavrayabilmeleri, etkin dinleme becerisini gerektirir. Bu
bağlamda çalışmada; özellikle işletmelerde çalışan personelin hem kurum
içi iletişimde çalışma arkadaşları ile yöneticileriyle hem de kurum dışı
müşteriyle sağlıklı iletişime girebilmelerinin temelini oluşturan etkin
dinlemeyi kazanmaları ve geliştirmelerinde eğitimin rolü ve öneminden söz
edilerek etkin dinleme becerisi eğitimi üzerinde durulmakta ve dinleme
becerisini geliştirme yönünde önerilerde bulunulmaktadır. Bunun sonucu
olarak, kişilerin daha sağlıklı kişilerarası iletişim sürecinden
geçmelerini sağlamak ve daha verimli iş ortamları yaratılması amaçlanarak
kişilere yol gösterilmeye çalışılacaktır.



References

  • ADAIR, J. (2006). Etkili İletişim. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı: 49. 3. Baskı.
Year 2010, Issue: 5, 321 - 346, 15.06.2010

Abstract

References

  • ADAIR, J. (2006). Etkili İletişim. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı: 49. 3. Baskı.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

H. Aydan Silkü This is me

Publication Date June 15, 2010
Submission Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 5

Cite

APA Silkü, H. A. (2010). İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 321-346.
AMA Silkü HA. İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. June 2010;(5):321-346.
Chicago Silkü, H. Aydan. “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 5 (June 2010): 321-46.
EndNote Silkü HA (June 1, 2010) İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 321–346.
IEEE H. A. Silkü, “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 5, pp. 321–346, June 2010.
ISNAD Silkü, H. Aydan. “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (June 2010), 321-346.
JAMA Silkü HA. İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:321–346.
MLA Silkü, H. Aydan. “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 5, 2010, pp. 321-46.
Vancouver Silkü HA. İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):321-46.