Problem çözme süreci hemşirelik bilgi ve becerilerinin çeşitli alanlarda kullanılmasını gerektirir. Bu sürecin dört aşaması vardır: Tanılama aşamasında; problemin nedenleri belirlenir ve adı konur. Planlama aşamasında; problemi ortadan kaldıracak ya da birey üzerindeki etkisini en aza indirebilecek davranışlar belirlenir. Uygulama aşamasında; planlanan aktiviteler uygulanır ve etkilerine ilişkin bilgiler toplanır. Değerlendirme aşamasında ise; uygulamalar ve bunların sonuçları değerlendirilir. Hemşireler, hemşirelik dışındaki alanlarda da problem çözme sürecini kullanabilirler. Hemşirelikte problem çözme sürecinin kullanımı, hemşirelerin sadece “uygulayıcılar” olarak değil aynı zamanda “düşünen” kişiler olarak görülmesi bakımından da oldukça önemlidir. Tıbda, rutin bakımdan ziyade bireysel düzeyde verilen bakım; kaliteyi sağlayabilir. Hemşireler tarafından kullanılan problem çözme sürecinin içeriğini hemşirelik tanısının konulması ve sistematik düzeyde hemşirelik bilgi ve becerilerinin uygulanması oluşturur. Böylece hemşirelik, sağlık bilimleri içerisinde bu bilgi ve becerileriyle bağımsız ayrı bir disiplin olarak düşünülebilir
The problem solving process requires using a wide variety of nursing skills and nursing knowledge. There are four phases in the process. In the assessment phase, problems and resources are identified and defined. During the planning phase, actions are carried out and information is collected regarding its effects. Evaluation phase, effectiveness of the process is determined and further action is delineated. The nurse can use the problem solving process in situations outside nursing. The expert use of problem solving process in nursing is vitally important in demonstrating that nurses are “thinkers” and not merely “doers”. It can lead to the provision of quality, individualized care rather than mediocre, routine care. Consistent use of the problem solving process by nurses reflects that an aspect of nursing involves the identification of nursing problems and the application of nursing knowledge and skill in systematic, precise manner. Thus, nursing can be considered as a different discipline in the health sciences with a legitimate and independent focus
Other ID | JA99DU56ZG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2005 |
Submission Date | December 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 14 |