Research Article
BibTex RIS Cite

Vakıf Üniversitelerinin Kurumsal İletişim Faaliyetlerinde Web Sitelerinin Kullanımı

Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 39 - 53, 30.06.2022

Abstract

Günümüzde birçok sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe de yoğun rekabet yaşanmaktadır. Türkiye’de hızla artan vakıf üniversiteleri rakipleri karşısında rekabet avantajı sağlamak ve varlığını sürdürebilmek amacıyla pazarlama iletişimi faaliyetlerine daha fazla önem vermektedir. En önemli pazarlama iletişimi stratejilerinden biri de kurumların web sitesidir. Web sitesi tüm kurumların görünen ilk yüzüdür. Fark edilme kavramı rekabet edebilme şansını yakalamanın en önemli koşulu olarak düşünüldüğünde, web tasarımı kavramı, bu iletişim içerisinde birçok mesaj barındırmaktadır. Web sitelerinde kullanılan tasarım, renkler ve görsel unsurlar kullanıcıyı yönlendirmekte ve o markanın kişiliği hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmada, örneklem olarak seçilen vakıf üniversitelerinin web sitesi tasarımlarıyla rakiplerinden ne tür özelliklerle ayrıştığı, öne çıktığı içerik analiz yöntemiyle açıklanmaya çalışılmıştır.

References

  • Akar, E. Kayahan, C. (2007), Elektronik Ticaret ve Elektronik İş. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
  • Altındal, M. (2013), Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. XV. Akademik Bilişim Konferansı (61. Bildiri). Antalya: Akdeniz Üniversitesi
  • Altunışık, R. (2015), Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Bat, M., (2012), Dijital Platformda Sosyal Medyanın Stratejik Kurumsal İletişime Etkisi, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Bayuk, M. N. (2006),“Hizmet Pazarlaması ve Müşteri Tutma”, Harran Üniversitesi İ.İ.B.F, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E- Dergisi
  • Bilbil, E. K. (2008), Kurumsal İletilişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
  • Chaffey, D., Smith, P. R., & Smith, P. R. (2013), eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge
  • Goodman, M.B., (1994), Corporate Communication Theory and Practice. New York: State University of New York Publishing
  • İslamoğlu, A. (2008), Pazarlama Yönetimi, Beta Basın Yayım, İstanbul
  • Kannan, P. K., & Hongshuang, A. L. (2017), “Digital marketing: A framework, review and research agenda”. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22- 45.
  • Mucuk, İ. (2001), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 13. Basım, Mayıs 2001, İstanbul
  • Özdemirci, A. (2004). Popüler Kültür, Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi: Türkiye(1950-1980). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Parker, R. (1999), Amatörler İçin Web Tasarım & Masaüstü Yayıncılık, İstanbul: Dünya Basımevi
  • Ryan, D. (2017), Dijital Pazarlama, Mehmet Murat Kemaloğlu (çev.), İkinci Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
  • Scott, D. (2007), Pazarlamanın ve İletişiminin Yeni Kuralları, Kapital Medya Hizmetleri, İstanbul
  • Tosun, N.B., (2003), Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu, Marmara Üniversitesi I.I.B.F Dergisi, Cilt:18, Sayı:1, s:173-191, İstanbul.
  • Yamauchi, K. (2001). “Corporate Communication: A Powerful Tool for Stating Corporate Missions”. Corporate Communications
  • Yavuz C, Çelebi N ve Polat S (2011), Ticaret ve Sanayi Odaları Web Sitelerinin Bilgi Toplumuna Katkısı Açısından Analizi: Doğu Karadeniz Örneği, Erciyes İletişim Dergisi

Use of Websites in Corporate Communication Activities of Foundation Universities

Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 39 - 53, 30.06.2022

Abstract

Today, there is intense competition in the field of education, as in every field. The rapidly increasing foundation universities in Turkey give more importance to marketing activities in order to provide a competitive advantage against their competitors and to maintain their existence. One of the most important strategies is the website of the institutions. Websites are the first visible face of all institutions. Considering the concept of being noticed as the most important condition for catching the chance to compete, the concept of web design contains many messages in this communication. The design, colors and visual world used on the websites guide the user and give information about the personality of that brand. In this study, it has been tried to explain with the content analysis method that the foundation universities selected as the sample differ from their competitors with their website designs and what kind of features they stand out.

References

  • Akar, E. Kayahan, C. (2007), Elektronik Ticaret ve Elektronik İş. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
  • Altındal, M. (2013), Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. XV. Akademik Bilişim Konferansı (61. Bildiri). Antalya: Akdeniz Üniversitesi
  • Altunışık, R. (2015), Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Bat, M., (2012), Dijital Platformda Sosyal Medyanın Stratejik Kurumsal İletişime Etkisi, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Bayuk, M. N. (2006),“Hizmet Pazarlaması ve Müşteri Tutma”, Harran Üniversitesi İ.İ.B.F, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E- Dergisi
  • Bilbil, E. K. (2008), Kurumsal İletilişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
  • Chaffey, D., Smith, P. R., & Smith, P. R. (2013), eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge
  • Goodman, M.B., (1994), Corporate Communication Theory and Practice. New York: State University of New York Publishing
  • İslamoğlu, A. (2008), Pazarlama Yönetimi, Beta Basın Yayım, İstanbul
  • Kannan, P. K., & Hongshuang, A. L. (2017), “Digital marketing: A framework, review and research agenda”. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22- 45.
  • Mucuk, İ. (2001), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 13. Basım, Mayıs 2001, İstanbul
  • Özdemirci, A. (2004). Popüler Kültür, Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi: Türkiye(1950-1980). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Parker, R. (1999), Amatörler İçin Web Tasarım & Masaüstü Yayıncılık, İstanbul: Dünya Basımevi
  • Ryan, D. (2017), Dijital Pazarlama, Mehmet Murat Kemaloğlu (çev.), İkinci Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
  • Scott, D. (2007), Pazarlamanın ve İletişiminin Yeni Kuralları, Kapital Medya Hizmetleri, İstanbul
  • Tosun, N.B., (2003), Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu, Marmara Üniversitesi I.I.B.F Dergisi, Cilt:18, Sayı:1, s:173-191, İstanbul.
  • Yamauchi, K. (2001). “Corporate Communication: A Powerful Tool for Stating Corporate Missions”. Corporate Communications
  • Yavuz C, Çelebi N ve Polat S (2011), Ticaret ve Sanayi Odaları Web Sitelerinin Bilgi Toplumuna Katkısı Açısından Analizi: Doğu Karadeniz Örneği, Erciyes İletişim Dergisi
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ece Özeray

Gözde Öymen

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Özeray, E., & Öymen, G. (2022). Vakıf Üniversitelerinin Kurumsal İletişim Faaliyetlerinde Web Sitelerinin Kullanımı. Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 39-53.