Research Article
BibTex RIS Cite

Küreselleşme Sürecinde Yöresel Ürünlerin Tanıtımının Önemi ve Bu Bağlamda Âşıkların Tanıtımdaki Yeri

Year 2015, Volume: 21 Issue: 84, 211 - 222, 15.11.2015

Abstract

Küreselleşme ile birlikte dünya, ekonomik, sosyal, kültürel, bilim ve teknoloji gibi 

alanlarda ortak bir “Pazar” halini almaktadır. İletişim ve teknolojideki olağanüstü deği-

şim ve gelişim sayesinde milletler/kültürler birbirini daha yakından tanımakta ve kültür-

ler birbirine yakınlaşmakta, böylece ticari anlamda dünya tek pazar haline gelmektedir. 

Ülkeler ürünlerinin kalitesiyle birlikte bu ürünleri tanıtabildiği ve reklamını yapabildiği 

ölçüde bu pazarda söz sahibi olmaktadır. Bu bağlamda ülkemizin önemli zenginlik kay-

naklarından biri olan “yöresel halk ürünleri”nin ülke ve dünya pazarında istenilen sevi-

yede rağbet görebilmesi iyi reklam ve tanıtımla mümkündür. 

Halk tarafından üretilen ürünlerin tanıtımında ve kalitesinin sağlanmasında reklamın 

büyük önemi vardır. Ülkemiz doğasıyla ve kültürel zenginliğiyle dünyada eşi benzeri 

olmayan coğrafi ürün çeşitliliğine sahiptir. Ülkemizin doğal, tarihi ve ekonomik zengin-

likleri âşık destanlarının öncelikli konuları arasındadır. Türk halk kültürünün tanıtılma-

sında ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılmasında önemli görevleri olan âşıklar 

uygun ortamlar ve imkânlar oluşturulduğunda aynı zamanda kültür ve geleneklerimizin 

de tanıtımı anlamına gelecek olan yöresel ürünlerin tanıtımına büyük katkı sağlayacaktır. 

Bu çalışmada yaşadıkları dönemin olaylarına, ahlak sistemine, sanatına, inanç yapısına 

gelenek ve göreneklerine, kültürel mirasına tanıklık ederek bunları sonraki nesle akta-

rımda önemli görevleri bulunan âşıkların Türk sosyokültürel hayatında gördükleri fonk-

siyondan hareketle yöresel halk ürünlerinin reklamı ve tanıtımı üzerinde durulacak bu 

ürünlerin tanıtımı bağlamında destan örneklerine yer verilecektir. 

References

  • Artun, E. (2005). Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı. İstanbul: Kitabevi Yayınları
  • Bayar, F. Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Ekonomik Sorunlar Dergisi. Sayı: 32 <www.mfa.gov.tr> (Erişim tarihi 10.07.2013)
  • Çelik, A. (2008). Türk Halk Şiiri Antolojisi. İstanbul: Timaş Yayınları
  • Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara: Akçağ Yayınları
  • Ertan, A. (2010). Prestijli Tarım Ürünlerinin Pazarlanmasında Kalite ve Coğrafi İşaret Kavramları- nın Tutundurulması ve Bu Bağlamda Tarım Satış Kooperatiflerinin Önemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2010/2. Sayı 12.
  • Gökovalı, Ü. Coğrafî İşaretle ve Ekonomik Etkileri: Türkiye Örneği. <http://e-dergi.atauni.edu.tr.> (E.T. 22.07.2013)
  • Kaya, D. (2004). Âşık Veysel. Sivas: Doğan Gazetecilik ve Mat. Sa. A.Ş Oğuz, M. Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi. Ankara: Akçağ Yayınları
  • Özhan, M. vd. (1992). Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Sever, A. (2004). Kadirlili Abdulvahap Kocaman. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi
  • Türkçe Sözlük. (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Yardımcı, İ. (2006). Âşık Yaşar Reyhanî. Konya: Dizgi Ofset
  • Yenitürk, C. (2000). Gönül Gözü-II. Erzurum: Bakanlar Matbaacılık
  • Yavuz, T. ve Demirer, R. (2008). Küreselleşme Sürecinde, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretlerin geleceği, İGEME’den Bakış, Sayı: 36. 2008 (17.Şubat 2012),
  • <http-www.igeme.org.tr-bakış> (Erişim Tarihi: 17.02.2011)
  • http://www.tpe.gov.tr (E.T . 05.03.2012)
Year 2015, Volume: 21 Issue: 84, 211 - 222, 15.11.2015

Abstract

References

  • Artun, E. (2005). Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı. İstanbul: Kitabevi Yayınları
  • Bayar, F. Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Ekonomik Sorunlar Dergisi. Sayı: 32 <www.mfa.gov.tr> (Erişim tarihi 10.07.2013)
  • Çelik, A. (2008). Türk Halk Şiiri Antolojisi. İstanbul: Timaş Yayınları
  • Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara: Akçağ Yayınları
  • Ertan, A. (2010). Prestijli Tarım Ürünlerinin Pazarlanmasında Kalite ve Coğrafi İşaret Kavramları- nın Tutundurulması ve Bu Bağlamda Tarım Satış Kooperatiflerinin Önemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2010/2. Sayı 12.
  • Gökovalı, Ü. Coğrafî İşaretle ve Ekonomik Etkileri: Türkiye Örneği. <http://e-dergi.atauni.edu.tr.> (E.T. 22.07.2013)
  • Kaya, D. (2004). Âşık Veysel. Sivas: Doğan Gazetecilik ve Mat. Sa. A.Ş Oğuz, M. Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi. Ankara: Akçağ Yayınları
  • Özhan, M. vd. (1992). Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Sever, A. (2004). Kadirlili Abdulvahap Kocaman. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi
  • Türkçe Sözlük. (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Yardımcı, İ. (2006). Âşık Yaşar Reyhanî. Konya: Dizgi Ofset
  • Yenitürk, C. (2000). Gönül Gözü-II. Erzurum: Bakanlar Matbaacılık
  • Yavuz, T. ve Demirer, R. (2008). Küreselleşme Sürecinde, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretlerin geleceği, İGEME’den Bakış, Sayı: 36. 2008 (17.Şubat 2012),
  • <http-www.igeme.org.tr-bakış> (Erişim Tarihi: 17.02.2011)
  • http://www.tpe.gov.tr (E.T . 05.03.2012)
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Anthropology, Creative Arts and Writing
Journal Section Articles
Authors

Münir Cerrahoğlu This is me

Publication Date November 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 21 Issue: 84

Cite

APA Cerrahoğlu, M. (2015). Küreselleşme Sürecinde Yöresel Ürünlerin Tanıtımının Önemi ve Bu Bağlamda Âşıkların Tanıtımdaki Yeri. Folklor/Edebiyat, 21(84), 211-222.

Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.

Field EdItors

Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)