Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, yabancı dil öğreniminde öz-düzenlemenin önemini
vurgulamaktadır (Dörnyei, 2005; Oxford, 2011; Chamot, 2014). Bu araştırmalar doğrultusunda,
araştırmacılar, öğrencilerin dil öğrenimindeki zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olmak için çok
sayıda araç geliştirmişlerdir. Ancak, bu araçlar genellikle sosyal ve duygusal öğrenme çerçevesinde değil,
dil öğrenme stratejileri çerçevesinde tasarlanmıştır. Bu açıdan bakıldığında, bu çalışma, üniversite
öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken, sosyal ve duygusal öğrenme çerçevesinde öz-düzenleme
yetkinliklerini belirlemek için uygun bir araç geliştirerek bu boşluğu doldurmaya çalışmaktadır. Ayrıca,
cinsiyetin dil öğrenenlerinin öz-düzenleme yetkinlikleri üzerindeki etkileri de yapısal eşitlik modeli
kullanılarak incelenmiştir. Ölçeklerin faktör yapısı ve iç tutarlılığıyla ilgili veriler üç farklı zamanda
toplam olarak da bir üniversitenin 1439 hazırlık okulu öğrencisine uygulanarak toplanmıştır. ÖzDüzenleme Yabancı Dil Öğrenme Ölçeğinin (SRFLLS) temel bileşen analizi, sekiz faktörlü bir yapı
ortaya koymuştur: Güçlü Yönlerin ve Duyguların Tanınması, Öz-yeterlilik, Duygusal Bedeller, ÖzMotivasyon, Öz Disiplin, Hedef Belirleme, Yardım Arama ve Merak. Cevapların doğrulayıcı faktör
analizlerine göre ise, model uyum değerlerinin kabul edilebilir olduğu ve cinsiyete bağlı olarak dil
öğrenenlerin Öz-disiplin, Yardım Arama ve Merak yeterliliklerinde anlamlı bir farklılık olduğu
gözlemlenmiştir. Çalışma sınırlamaları ve gelecekteki araştırmalar için açıklamalar ele alınmıştır.
Öz-Düzenleme Sosyal ve Duygusal Öğrenme Sosyal ve Duygusal Yetkinlik ölçek geliştirme ölçek doğrulaması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)