Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programını öğrenci
görüşlerine göre değerlendirmektir. Bu amaçla Malatya il merkezindeki resmi ve özel
ilköğretim okullarına devam eden 2305 yedinci sınıf öğrencisine anket uygulanmıştır.
Nicel karakter arz eden bu araştırmanın verileri betimsel istatistik tekniklerinden
aritmetik ortalama ve standart sapma ile “t” ve MWU testleri ile analiz edilmiştir.
Verilerin analizinden, uygulamada sosyal bilgiler dersinin ağırlıklı olarak geleneksel
yöntem-tekniklerle işlendiği; ancak ders sistematiğinin çağdaş eğitim ilkelerine uygun
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin, sosyal bilgiler dersinde çoğunlukla
geleneksel materyalleri tercih ettikleri, çağdaş teknolojilerden fazlaca
yararlanmadıkları da, araştırmada ulaşılan diğer bir sonuçtur. Araştırmada son tahlilde,
ülkemizde eğitimde değişim ve reform söylemlerine rağmen, uygulamada geleneksel
öğretimin egemen olduğu ve bunun da çağdaş ilkelere göre hazırlanmış olan sosyal
bilgiler öğretim programının uygulamadaki etkililiğine gölge düşürdüğü
değerlendirmesi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, Burhan, Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: Data Yayınları, 2011.
  • Alkan, Cevat, Eğitim Teknolojisi( 8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık, 2005.
  • Barr, R. L. Barth, ve S. S. Shermis, The Nature of the Social Studies. California: ETC Publications, 1978.
  • Büyüköztürk, Şener, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2003.
  • Can, N., Öğretmen, Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Eğitim Yönetimi Dergisi, 13, 1998.
  • Demirel, Özcan ve Zeki Kaya, Eğitim Bilimine Giriş (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi, 2009.
  • Doğanay, A. Sosyal Bilgiler Öğretimi İçinde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Eds: C. Öztürk ve D. Dilek). Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • Dönmez, C., Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler İçinde Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Ed. C. Şahin). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003.
  • Erden, Münire, Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi, 1993.
  • Hannafin, M. J. ve C. Hughes, A Framework for Incorporating Orienting Activities in Computer-Based Interactive Video, Instructional Science, 15, 1986.
  • Kaya, Kemal, İnsan Yetiştirme Düzenimiz (4. Baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1984.
  • Kıy Can, S., Sosyal Bilgiler Dersinde Materyal Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kars: Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009.
  • Küçükahmet, Leyla, Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2001.

An Evaluation of Primary School Social Sciences Curriculum According to the Opinions of Students

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Burhan, Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: Data Yayınları, 2011.
  • Alkan, Cevat, Eğitim Teknolojisi( 8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık, 2005.
  • Barr, R. L. Barth, ve S. S. Shermis, The Nature of the Social Studies. California: ETC Publications, 1978.
  • Büyüköztürk, Şener, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2003.
  • Can, N., Öğretmen, Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Eğitim Yönetimi Dergisi, 13, 1998.
  • Demirel, Özcan ve Zeki Kaya, Eğitim Bilimine Giriş (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi, 2009.
  • Doğanay, A. Sosyal Bilgiler Öğretimi İçinde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Eds: C. Öztürk ve D. Dilek). Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • Dönmez, C., Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler İçinde Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Ed. C. Şahin). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003.
  • Erden, Münire, Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi, 1993.
  • Hannafin, M. J. ve C. Hughes, A Framework for Incorporating Orienting Activities in Computer-Based Interactive Video, Instructional Science, 15, 1986.
  • Kaya, Kemal, İnsan Yetiştirme Düzenimiz (4. Baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1984.
  • Kıy Can, S., Sosyal Bilgiler Dersinde Materyal Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kars: Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009.
  • Küçükahmet, Leyla, Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2001.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burhan Akpınar Bu kişi benim

Hasan Aydemir

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Akpınar, Burhan - Aydemir, Hasan. “İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (Haziran 2012).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.