Avrupa Birliği (AB), 28 üye ülkeden oluşan ve toprakları büyük ölçüde Avrupa kıtasında bulunan nevi
şahsına münhasır uluslarüstü siyasi ve ekonomik bir örgütlenme modelidir. Bu modelde öncelikli amaç ortak
çıkarların korunmasıdır. AB’nin ortak bir eğitim politikası olmamasına rağmen Avrupada tarih eğitimi ve
öğretimine yönelik girişimlerde de bu çıkarların korunduğu görülmektedir. Bu çalışmada, tarih eğitimi ve
öğretimine yönelik girişimlerin Avrupa bütünleşme süreci ekseninde geçirdiği evrimden ve AB’nin bunlara
katkısından bahsedilmektedir.
Anahtar Sözcükler: Avrupa Birliği, Tarih Eğitimi, Siyasi Tarih
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2016 |
Submission Date | April 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 26 Issue: 1 |