Bu araştırma, aday öğretmenlerin bir dizi güncel çevre sorunu ve bu sorunların çözümleri hakkındaki
tutumlarını analiz etmek amacıyla tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada
sunulan veriler, aday öğretmenlere uygulamak üzere geliştirilen “çevre sorunları ve ben” ölçeğinden elde
edilmiştir. Ölçek geliştirme çalışmasından sonra, 19–21 yaş grubunda bulunan 765 aday öğretmenin oluşturduğu
çalışma gurubuna tekrar uygulanan veriler, katılımcıların çevre sorunlarına ilişkin tutumlarının incelenmesi
ve bu bağlamda çevre koruma bilincinin yükseltilmesinde en önemli aktörler arasında bulunan aday
öğretmenlerin tutumlarını yansıtmasına imkân tanıması açısından önem taşımaktadır.
Araştırmanın bulguları, çalışma gurubunu oluşturan aday öğretmenlerin çevre sorunlarına ilişkin tutumları
arasında cinsiyete göre anlamlı farklılıklar bulunmadığını ortaya koymuştur. Bir diğer önemli araştırma
bulgusu, üniversitede öğrenim görmekte oldukları bölümlerinde çevre sorunlarının ele alındığı derslere
katılmış olan aday öğretmenlerin, bu içerikte bir ders almayan aday öğretmenlere göre, çevre sorunlarına
ilişkin daha yüksek farkındalığa ve olumlu çevre tutumuna sahip oldukları bulgusudur. Çalışmada ortaya
konulan bulgular, güncel çevre eğitimine ilişkin literatüre katkı sağlaması ve çevre eğitiminin yapılandırılmasına
yön vermek üzere öğretmen adaylarının tutumlarını yansıtması açısından önem taşımaktadır. Ayrıca,
elde edilen bulgular ışığında, yükseköğretim düzeyinde aday öğretmenlere verilecek eğitimin ve onlara
yönelik olarak geliştirilecek öğretim programlarının, çevre sorunlarına ilişkin bilgi ve farkındalık
düzeylerinin yükseltilmesinin yanı sıra, olumlu çevre tutumunun özendirilmesindeki etkin rolü vurgulanarak
çevre eğitiminde arazi çalışmalarının önemine dikkat çekilmektedir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 23 Issue: 2 |