İnsan ilişkilerini temele alan yönetim yaklaşımlarının yükselen etkisiyle birlikte, sadece yapısal unsurlara odaklanan klasik denetim anlayışı yerini güvene, öz denetime ve demokratik değerlere dayanan çağdaş denetim yaklaşımlarına bırakmaya başlamıştır. Özellikle insan unsurunun ön planda olduğu eğitim örgütlerinin etkililiğinin sağlanması için, öğretmenlerde tepki oluşturan ve onların gönüllü çalışmalarını engelleyen baskıcı denetim anlayışının yerine, insani değerlerin merkeze alındığı çağdaş denetim anlayışlarının uygulamaya aktarılması üzerinde ciddi bir şekilde durulması gerekmektedir. Çağdaş denetim yaklaşımları arasında en fazla öne çıkan yedi yaklaşım (klinik, yöneylem araştırması, emsal, portfolyo değerlendirmesi, kılavuz, gelişimsel ve farklılaştırılmış denetim) bu çalışmada ele alınmakta ve Türkiye’de uygulanmakta olan geleneksel denetim anlayışının yerine koyulabilecek alternatiflere ışık tutulmaya çalışılmaktadır. Anahtar kelimeler: Klinik denetim, yöneylem araştırması, emsal denetimi, portfolyo değerlendirmesi, kılavuz denetimi, gelişimsel denetim, farklılaştırılmış denetim.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 20 Issue: 2 |