Betimsel nitelikteki bu araştırma 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ilinde 94 ilköğretim okulunda görev yapan 631 sınıf öğretmeni, 144 tane de Sosyal Bilgiler öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Veriler 25 maddelik Likert tipi bir ölçekle toplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.99, Bartlett testi sonucu 3690,402 ve KMO değeri de 0.94 olarak hesaplanmıştır. Veriler kıdem, branş ve okulun sosyo-ekonomik düzeyi açısından değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde Anova, t testi ile KWH, MWU ve LSD testleri kullanılmıştır. Araştırma ile Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı öğrencileri sosyal yaşama hazırlama açısından yeterli bulunmuştur. Sosyo-ekonomik açıdan iyi düzey okullarda çalışan ve meslekte yeni olan öğretmenler programı etkili bulmuşlardır. Branş değişkeni açısından ise Sosyal Bilgiler öğretmenleri programı 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinden daha etkili bulmuşlardır. Elde edilen sonuçlara göre okulların fiziksel donanımlarının iyileştirilmesi ve öğretmenlere hizmet içi eğitim seminerlerinin verilmesi gibi önerilerde bulunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Toplumsal Yaşam, Sınıf Öğretmeni, Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 20 Issue: 1 |