Birinci Dünya Savaşı’nda Paul von Hindenburg, Rusya’ya karşı Tannenberg Savaşı’nı kazanarak, Alman toplumunda ulusal kahraman haline gelmiştir. Alman İmparatorluğu, İtilaf Devletleri’ne karşı savaştan yenilgiyle çıkmasına karşılık, Hindeburg, Alman halkı için ulusal kahraman olarak kalmaya devam etmiştir. Bu aşamada Almanya’da güçlü bir liderlik imajına sahip olan Hindenburg, savaştan sonra Alman siyaset sahnesinde ön plana çıkan Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi’nin (NSDAP) adayı Adolf Hitler ve Almanya Komünist Partisi’nin (KPD) adayı Ernst Thälmann’a karşı bağımsız aday olarak girdiği seçimlerde Cumhurbaşkanı olmayı başarmıştır. Çalışmada Hindenburg’un liderlik imajının seçim kampanyalarında ne şekilde sunulduğunun ortaya konulması amaçlanmış, bu amaçla Hindenburg’un seçim kampanyalarında kullanılan posterler liderlik imajı boyutunda göstergebilim yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında Rus dilbilimci Roman Jakobson’un duygusal, gönderimsel ve çağrı olmak üzere üç işlevi üzerinden Hindenburg’un Cumhurbaşkanlığı seçim kampanyasında kullanılan posterler analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular ışığında, Hindenburg’un NSDAP ve KPD’ye karşı Almanya’da düzeni sağlayabilecek bir lider olarak yansıtıldığı ortaya çıkmıştır. Bu süreçte çalışmada seçim kampanyalarında Hindenburg’un liderlik imajının düzen ve bütünleşme kavramları üzerinden inşa edilmeye çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
In the First World War, Paul von Hindenburg became a national hero in German society by winning the Battle of Tannenberg against Russia. Although the German Empire came out of the war in defeat against the Allies, Hindeburg remained a national hero for the German people. At this stage Hindenburg, who had a strong leadership image in Germany, ran as an independent candidate against Adolf Hitler, the candidate of the National Socialist German Workers Party (NSDAP) and Ernst Thälmann, the candidate of the Communist Party of Germany (KPD), who came to the fore in the German political scene after the war and succeeded in becoming president in the elections. In the study, it was aimed to reveal how Hindenburg's leadership image was presented in election campaigns and for this purpose the posters used in Hindenburg's election campaigns was examined using semiotics method in the context of leadership image. Within the scope of the study, the posters used in the presidential election campaign of Hindenburg were analyzed through the three functions of the Russian linguist Roman Jakobson: emotive, referential and conative. In the light of the findings obtained in the study, it was revealed that Hindenburg was reflected as a leader who could provide order in Germany against the NSDAP and KPD. At this stage, it was concluded that Hindenburg's leadership image was tried to be built on the concepts of order and integration in election campaigns.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 18, 2022 |
Submission Date | November 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 32 Issue: 1 |