Bir Kuşak Bir Yol (BKBY) projesi, dünya ticaretine yön verecek büyüklükte bir proje olup, girişime altmış beşden fazla ülke dâhil olmuştur. BKBY dünya nüfusunun büyük bir kısmını etkileyecek devasa bir taşımacılık projesidir. Girişimin kara tarafı olan “İpek Yolu Ekonomik Kuşağı” Avrasya kıtası boyunca uzanan karayolu, demiryolu ve petrol boru hatlarından meydana gelen bir altyapı ağı oluşturmaktadır. Girişimin deniz taşımacılığı tarafını oluşturan “Deniz İpek Yolu” projesi, Doğu Asya ile Avrupa ve Akdeniz arasındaki, Güney Asya ile Doğu Afrika arasındaki ve Batı Pasifik ile Hint Okyanusu arasındaki ulaştırma bağlantısını büyük ölçüde geliştirecektir. BKBY projesi sadece kara ve deniz taşımacılığını değil, taşımacılıkla ilgili bütün sektörleri etkileyecektir. Çalışmada, dünyanın ikinci büyük ekonomisine sahip olan ve projenin yürütücüsü olan Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC)’nin, projeyi ortaya çıkarmasındaki iç ve dış motivasyon kaynakları incelenecektir. Çalışmada, uluslararası taşımacılık sektöründe çalışanların, ÇHC’nin bu projeyi neden öne çıkardığını öğrenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışma ile proje kapsamında, küresel bazda hangi unsurların değişebileceği tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada yürütülen literatür çalışması dahilinde, projeyle alakalı çalışmalara ulaşılsa da, özel olarak ÇHC’nin projeye bakışını anlatan detaylı bir çalışmaya ulaşılamamıştır. Çalışmada kapsamlı bir literatür taraması yapılarak ÇHC’nin projeyi ele almasındaki ana motivasyon kaynakları incelenip ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
The One Belt One Road (OBOR) is a crucial project to direct world trade, and more than sixty-five countries have been involved in the initiative. BKBY is a huge transportation project that will affect a large part of the world's population. The "Silk Road Economic Belt", which is the landside of the project, constitutes an infrastructure network consisting of highways, railways, and oil pipelines stretching across the Eurasian continent. Maritime Silk Road project will greatly improve the transport link between East Asia and Europe and the Mediterranean, between South Asia and East Africa, and between the Western Pacific and the Indian Ocean. OBOR will affect not only land and sea transportation but also all sectors related to transportation. In this study, the internal and external motivation sources of China, which has the world's second-largest economy and is the executive of the project, will be examined. The study is aimed at those working in the transportation sector to learn about China's approach to the project and why it gives importance to this international project. Although studies related to this project were reached within the literature research carried out, a study that specifically addressed China's approach in internal and external context could not be reached. In the study, a comprehensive literature review was made and the main motivation sources for China's handling of the project were examined and explained in detail.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | September 21, 2022 |
Submission Date | April 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 32 Issue: 3 |