Lyotard postmodernizm üzerine yazmaya başladığında ve bir
estetik kategori olarak yücenin taşıdığı olanakları araştırırken 1980
sonrasında aynı zamanda postmodern sanat için bir estetik teori de geliştirir.
Ona göre sanat, yüceye tanıklık eder ve özellikle soyut ekspresyonizmde temsilin
sınırlarına işaret eder. Bu makalede Lyotard’ın Burke ve Kant’ın yüce
teorileriyle avangard sanat arasında kurduğu ilişki, filozofun Inhuman
(L’Inhumain) kitabının konuya ilişkin yazılarının yakın bir okuması yapılarak incelenecektir.
Resim sanatı kapsamında Amerikan Soyut Dışavurumculuk akımının önemli
temsilcilerinden Barnett Newman’ın eserlerini yüce estetiği bağlamında
değerlendiren Lyotard, bu vesile ile sanatta zamansallık kavramını tartışmaya
açar ve sanatı bir olay (event) olarak sorunsallaştırır. Bu çalışma, Lyotard’ın,
Burke ve Kantçı yüce teorileri ile avangard resim sanatı arasında nasıl bir
bağlantı kurduğunu; Newman’ın resimlerinin Lyotard’ın postmodern sanat
kuramındaki yerini ve son olarak da bu yaklaşımına getirilen eleştirileri ortaya
koyacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2019 |
Submission Date | March 1, 2019 |
Acceptance Date | May 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 27 |
Starting from 2024, our journal will be published in 3 issues as two regular and one special issues. These issues will be published In May (regular issue), September (special issue) and December (regular issue).
Acceptance of articles for our special issue and our regular issue in December will begin on March 15.
Only articles within the scope of the file will be included in our special issue.
Thank you for your attention.