Research Article
BibTex RIS Cite

ARİSTOTELES VE HEGEL

Year 2014, Issue: 18, 257 - 283, 01.12.2014

Abstract

Hegel’in eserlerinde, sistemin çok geniş alanlara taşıp yayılan mimari yapısının en üst düzeye ulaştığı bir dizi yer vardır. Başta Fenomenoloji’nin son bölümü, Mantık [Biliminin] idea öğretisi, çoğu kez de daha sonraki ders serileri bu tür yerleri ve pasajları gözler önüne getirir. Kişi bakışlarını bu pasajlara özel bir umut ve beklentiyle çevirir doğal olarak. Nitekim çok katmanlı bütünü taçlandıran o kilit-taşı yerleştirilecektir. Gelgelelim, ondan önce pek çok kişinin deneyimlediğini; tam da bu en son, en yüksek olanın dile getirilemeyeceğini, sözlere dökülemeyeceğini, er ya da geç, Hegel de öğrenecektir. En azından kavramsal terimsel açımlamada bütün bu zirveler derinden hayal kırıklığı yaratan niteliktedir.

References

  • Nicolai Hartmann: Kleinere Schriften Band III (Abhandlungen zur Philosophiegeschichte) Aristoteles und Hegel, s 214-252 Walter de Gruyter Verlag, Berlin 1957
Year 2014, Issue: 18, 257 - 283, 01.12.2014

Abstract

References

  • Nicolai Hartmann: Kleinere Schriften Band III (Abhandlungen zur Philosophiegeschichte) Aristoteles und Hegel, s 214-252 Walter de Gruyter Verlag, Berlin 1957
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy
Journal Section Translation
Authors

Nicolai Hartmann This is me

Publication Date December 1, 2014
Submission Date January 15, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 18

Cite

Chicago Hartmann, Nicolai. “ARİSTOTELES VE HEGEL”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, no. 18 (December 2014): 257-83.

Starting from 2024, our journal will be published in 3 issues as two regular and one special issues. These issues will be published In May (regular issue), September (special issue) and December (regular issue).

Acceptance of articles for our special issue and our regular issue in December will begin on March 15.

Only articles within the scope of the file will be included in our special issue. 

Thank you for your attention.