Üstün yetenekli öğrencilerde zorlayıcılığın gerekliliği yaygın bir problemdir. Bu probleme yönelik olarak geliştirilene modüller bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Akademik yetenekli öğrencilere yönelik fen dersi modülleri oluşturmak için yetenekli öğrencilerin öğretmenleriyle işbirliği yapılmıştır. Araştırma, Columbus Gifted Academy'nin (CGA) bilimsel olarak yetenekli ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğretim sürecini öğrenmeyi amaçlamıştır. Ayrıca bu çalışma, CGA'nın standart sınıf öğretiminin bir parçası olarak bu modüllerin uygulanmasını değerlendirmeyi de amaçlamıştır. Araştırma ile ilgili ana kaygılar modüllerin öğretmen ve öğrenciler için faydalı olup olmadığı, modüllerin zayıf noktaları nelerdir, etkileri nasıl artırabilinir gibi temel soruları içermektedir. Öğretmenlerle görüşmeler yapıldı. Öğrencilere uygulama öncesi ve sonrası akademik başarı testi standart sınıf öğretiminin bir parçası olarak uygulandı ve öğrencilerin fen başarısı hakkında modüller aracılığıyla bilgiler alındı. Sonuç olarak, fen bilgisi dersi modülleri, öğretimde önemli bir farklılık gösterebileceği bulundu. Eksik yönleri ortaya çıkartılarak modüllerin daha da geliştirilmesi için veri toplandı.
It is a common problem that gifted students need to be challenged. We collaborated with teachers of gifted students to create science lesson modules intended for these academically talented pupils. The research aimed to evaluate the implementation of these modules as a part of standard classroom instruction of CGA. Are our modules beneficial for teacher and students, what are the weak points of our modules, how do we increase their effects are the main concerns about the research. Interviews were conducted with teachers and observations about the classroom teaching made. Student pre and posttests implemented as part of standard classroom instruction and provided information about students’ science achievement through modules. As a result, science lesson modules showed a significant difference on teaching. In addition to that we concluded that there are weak points of modules and need to enhance.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | January 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { fmgted521534, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2019}, volume = {2}, number = {1}, pages = {17 - 24}, title = {The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case}, key = {cite}, author = {Ülger, Bestami Buğra and Irving, Karen E.} } |
APA | Ülger, B. B. & Irving, K. E. (2019). The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 2 (1) , 17-24 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/47360/521534 |
MLA | Ülger, B. B. , Irving, K. E. "The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 (2019 ): 17-24 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/47360/521534> |
Chicago | Ülger, B. B. , Irving, K. E. "The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 (2019 ): 17-24 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case AU - Bestami BuğraÜlger, Karen E.Irving Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 17 EP - 24 VL - 2 IS - 1 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case %A Bestami Buğra Ülger , Karen E. Irving %T The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case %D 2019 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 2 %N 1 %R %U |
ISNAD | Ülger, Bestami Buğra , Irving, Karen E. . "The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 / 1 (January 2019): 17-24 . |
AMA | Ülger B. B. , Irving K. E. The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case. FMGT Eğitimi Dergisi. 2019; 2(1): 17-24. |
Vancouver | Ülger B. B. , Irving K. E. The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2019; 2(1): 17-24. |
IEEE | B. B. Ülger and K. E. Irving , "The Effect of Science Lesson Modules on Gifted Students: The CGA Case", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 17-24, Jan. 2019 |