Bu çalışmada 2017 yılından itibaren Eğitim
Fakültelerinin tercihinde baraj sınırlamasının getirilmesinin Fen Bilgisi
Öğretmenliği Programı (FBÖLP) kontenjanlarını nasıl etkilediği ele alınmış ve
böylece programlar tercih edilme durumlarına göre sıralanmıştır. Bu çerçevede
çalışmada tarama yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2017 yılında
yapılan sınav ile Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi FBÖLP’e
yerleşmeye hak kazanan 93 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak dokumanlar ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket
kullanılmıştır. Veriler her bir araştırma problemi çerçevesinde kodlanmış,
temalar oluşturulmuş ve frekanslar değerleri tablo ve grafikler eşliğinde
sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, taban puanı uygulaması nedeni ile
FBÖLP kontenjanlarının yaklaşık yarısının boş kaldığı anlaşılmıştır. FBÖLP öğrencilerinin
üniversite ismi veya üniversitenin bulunduğu şehir gibi çevresel faktörlere
göre seçim yaptığı buna karşılık programın niteliği, öğretim üyesi özellikleri
ve iş olanakları gibi faktörlere çok az oranda vurgu yaptığı ortaya çıkmıştır.
Ayrıca meslek seçiminde dışsal faktörlerin içsel faktörlerden daha ön planda
olduğu anlaşılmıştır.
2017 ÖSYS, Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı kontenjanları, öğretmenlik mesleği tercih nedenleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | January 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { fmgted588739, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2019}, volume = {2}, number = {1}, pages = {46 - 59}, title = {Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Aydın, Miraç and Özcan, İbrahim} } |
APA | Aydın, M. & Özcan, İ. (2019). Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 2 (1) , 46-59 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/47360/588739 |
MLA | Aydın, M. , Özcan, İ. "Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 (2019 ): 46-59 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/47360/588739> |
Chicago | Aydın, M. , Özcan, İ. "Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 (2019 ): 46-59 |
RIS | TY - JOUR T1 - Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi AU - MiraçAydın, İbrahimÖzcan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 46 EP - 59 VL - 2 IS - 1 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi %A Miraç Aydın , İbrahim Özcan %T Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi %D 2019 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 2 %N 1 %R %U |
ISNAD | Aydın, Miraç , Özcan, İbrahim . "Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 / 1 (January 2019): 46-59 . |
AMA | Aydın M. , Özcan İ. Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi. FMGT Eğitimi Dergisi. 2019; 2(1): 46-59. |
Vancouver | Aydın M. , Özcan İ. Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2019; 2(1): 46-59. |
IEEE | M. Aydın and İ. Özcan , "Başarı Sırası Sınırlamasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Kontenjanlarına Etkisi ve Adayların Programı Tercih Etme Nedenlerinin İncelenmesi", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 46-59, Jan. 2019 |