Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemisi süresince gerçekleştirilen uzaktan eğitim faaliyetlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) özyeterlik düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından zayıf deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test tek gruplu deseni” araştırmanın modelini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Ege Bölgesinde bir üniversitenin eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği bilim dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktır. Çalışmada veriler 5’li likert tipinde 47 maddeden oluşan TPAB ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarına uzaktan eğitim süreci öncesi, uzaktan eğitim süreci esnasında ve uzaktan eğitim süreci sonrası olmak üzere TPAB ölçeği ön test son test olarak üç kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler tekrarlanan ölçümler arasında istatiksel olarak anlamlı fark olup olmadığını test etmek amacıyla Friedman testi uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının uzaktan eğitim süreci sonunda TPAB öz-yeterlilik düzeylerinin uzaktan eğitim süresi esnasında azaldığı uzaktan eğitim sonrası arttığı görülmektedir.
The aim of this study is to examine the effect of distance education activities carried out during the Covid-19 pandemic on the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) self-efficacy levels of pre-service science teachers. The weak experimental method, one of the quantitative research approaches, was used in the study. The "pretest-posttest single-group pattern" of this method constitutes the model of the research. The sample of the research consists of pre-service teachers studying in the science teaching department of a university in the Aegean Region. In the study, data were collected with a 5-point Likert-type TPACK scale consisting of 47 items. TPACK scale was applied to teacher candidates three times as pretest and posttest, before the distance education process, during the distance education process, and after the distance education process. The obtained data were analyzed by applying the Friedman test to test whether there was a statistically significant difference between repeated measurements. As a result of the research, it is seen that the TPACK self-efficacy levels of the teacher candidates at the end of the distance education process decreased during the distance education period and increased after the distance education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 3 |
Bibtex | @research article { fmgted1116730, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2022}, volume = {5}, number = {3}, pages = {237 - 253}, title = {Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Taskın Ekıcı, Fatma and Dereli, Fatih} } |
APA | Taskın Ekıcı, F. & Dereli, F. (2022). Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 5 (3) , 237-253 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/72834/1116730 |
MLA | Taskın Ekıcı, F. , Dereli, F. "Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 5 (2022 ): 237-253 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/72834/1116730> |
Chicago | Taskın Ekıcı, F. , Dereli, F. "Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 5 (2022 ): 237-253 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Effect of Distance Education Activities Conducted During the Covid-19 Pandemic on Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Efficacy of Science Teacher Candidates AU - FatmaTaskın Ekıcı, FatihDereli Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 237 EP - 253 VL - 5 IS - 3 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi %A Fatma Taskın Ekıcı , Fatih Dereli %T Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi %D 2022 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 5 %N 3 %R %U |
ISNAD | Taskın Ekıcı, Fatma , Dereli, Fatih . "Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 5 / 3 (September 2022): 237-253 . |
AMA | Taskın Ekıcı F. , Dereli F. Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi. FMGT Eğitimi Dergisi. 2022; 5(3): 237-253. |
Vancouver | Taskın Ekıcı F. , Dereli F. Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2022; 5(3): 237-253. |
IEEE | F. Taskın Ekıcı and F. Dereli , "Covid-19 Pandemisi Süresince Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterliklerine Etkisi", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 237-253, Sep. 2022 |