DOI: 10.26650/FNJN341399
Amaç: Araştırma, obstetrik tanılama
uygulamaları kapsamında gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum simülatörü ile yapılan
eğitimin, öğrencilerin obstetrik beceri uygulamalarına ve memnuniyet
düzeylerine etkisinin incelemesi amacıyla yapıldı.
Yöntem: Yarı deneysel tipte gerçekleştirilen
araştırmanın örneklemini 90 öğrenci oluşturdu. Araştırmada girişim grubundaki öğrenciler
gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum simülatörü ile (n=47), kontrol grubundaki öğrenciler
ise yüksek teknoloji içermeyen basit düzey maketler (n=43) kullanılarak, gebe
ve lohusanın fizik muayenesini gerçekleştirmek üzere obstetrik beceri eğitimine
alındı. Araştırma verilerinin toplanmasında; Obstetrik Tanılama Klinik Beceri
Rehberi, Eğitim Yöntemlerinden Memnuniyet Anketi ve Mesleksel Beceri
Laboratuvarı Geribildirim Formu kullanıldı. Araştırmadan elde edilen
sosyo-demografik veriler Statistical Package for Social Science for Windows
Version 15.0 paket programı kullanılarak sayı ve yüzde dağılımları ile değerlendirildi.
Gruplar arası karşılaştırmalarda Independent Sample T Testi, Mann-Withney U
Testi ve Ki-Kare Testi kullanıldı.
Bulgular: Girişim grubundaki öğrencilerin kontrol
grubuna göre obstetrik beceri puan ortalamaları anlamlı oranda daha yüksek
bulundu. Gruplar arasında eğitim yönteminden memnun olma durumları açısından
anlamlı farklılık saptanmadı. Girişim grubundaki öğrenciler ‘laboratuvar fizik
ortamının uygunluğu, malzemelerin yeterliliği ve laboratuvar uygulamalarının
teorik/kuramsal bilgi ile uyumu’ maddelerine daha olumlu yanıt verdi. Girişim
grubundaki öğrencilerin %81’i, kontrol grubundaki öğrencilerin %58’i
laboratuvar uygulamasını yeterli buldu.
Sonuç: Gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum
simülatörü kullanımında öğrencilerin laboratuvar becerileri daha yeterli ve
laboratuvar çalışmalarına yönelik geribildirimleri daha olumludur.
Üniversitelerde hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalar öncesi mesleksel
beceri laboratuvar çalışmalarında, simülatörlerin yaygın şekilde kullanımı
önerilebilir.
DOI: 10.26650/FNJN341399
Aim: Research was carried out to examine
the effect of training with realizing high fidelity birthing simulator on
obstetric skill applications and satisfaction levels of students with in the
scope of obstetric diagnostic applications.
Method: The sample of the research, which
was conducted in semi-experimental design, consisted of 90 students. In the
study, the students in experiment group with high fidelity birthing simulator
(n=47) and the students in control group (n=43) using basic-level modeling, not
including advanced technology were in obstetric skills training in order to
perform physical examination of pregnant and postpartum women. During
collection of research data following forms were used; Obstetric Diagnostic
Clinical Skills Guides, Satisfaction from Education Methods Survey and
Professional Skills Laboratory Feedback Form. The socio-demographic data
obtained from study were evaluated with number and percentage distributions
using the Statistical Package for Social Science for Windows Version 15.0
package program. Independent Sample T Test, Mann-Withney U Test and Chi-Square
Test were used for comparison between groups.
Results: Obstetric skill mean scores of the
students in the experiment group were significantly higher than the control
group. No significant difference was found between the groups in terms of satisfaction
with the education method. The students in the experiment group responded more
positively to “ the suitability of the laboratory physics environment, the
adequacy of the materials and adaptation with theoretical knowledge of the
laboratory applications. Eighty one percent of the students in the experiment
group and 58% of the students in the control group stated that “Laboratory
practice” found sufficient.
Conclusion: When using a high-fidelity
birth simulator, students’ laboratory skills are more adequate and their
feedbacks towards laboratory studies are more positive. As a result of study it
is recommended that the simulation-based education is widely used by nursing
students at laboratory studies prior to clinic applications in universities providing
education at the bachelor degree.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 1 |