Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI

Year 2004, Volume: 3 Issue: 1, 76 - 80, 28.11.2004

Abstract



Bu araştırmanın amacı Türk spor
eğitiminde optimum verimin alınabilmesi için çocuklarda fizyolojik, psikolojik
ve motor gelişimi olumlu şekilde etkileyecek antrenman programlarının
hazırlanarak uygulan-masına  katkı
sağlamaktır.



 



Çocuk ve gençlerde  antrenman birbirini takip eden, belli amaca
yönelik yapılan, planlı bir süreci kapsamaktadır. Eğer sporda üst düzey bir
başarı bekleniyorsa, çocukların yaşlarına ve kas lif yapılarına uygun doğru branşlarda
spora başlamaları gerekir. Çocukların ve gençlerin yapacakları antrenmanlar,
büyüme ve gelişimlerini aksatmayacak hatta katkı sağlayacak düzeyde
ayarlanmalıdır. Bunun içinde çocuk gelişiminin ve aşamalarının çok iyi incelenerek
çocukların sürekli gelişim gösteren bir varlık olduklarını unutmadan antrenman
programları yapılmalıdır. Çünkü çocuklardaki gelişim süreci fizyolojik,
psikolojik, motor hareket vb. özelliklerinin gelişimi ve gelişim hızları dönem
dönem farklılık göstermektedir. Çocuklarda yapılacak spor uygulamasının amacı
bilimsel verilerin ışığı altında pedagojik bir yaklaşımla sportif performansın
geliştirilmesinin yanı sıra onların fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden de
optimum gelişiminin sağlanması olmalıdır.



 



Sonuç olarak; çocuklarda daha çok
antrenman programlarının fizyolojik, psikolojik, motor gelişim özellikleri
dikkate alınmadan performansa yönelik uygulandığı gerçeği göz ardı
edilmektedir. Bu nedenle  antrenman
programlarının pedagojik sorumluluklar dikkate alınarak, çocuk gelişimini
olumlu etkileyecek aynı zamanda başarısına katkıda bulunacak antrenman
programlarının hazırlanması optimum verimin alınabilmesi için önemli bir
kriterdir.

References

  • 1. Açıkada, C., Ergen, E. Çocuk ve Spor. www. dergi.org.
  • 2. Bompa, T. O. Periodization Traininig for Sports. Human Kinetics. ISBN: 0-88011-840-7
  • 3. Bompa, T. O. Total Training for Young Champions. Human Kinetics. ISBN: 0-7360-0212-
  • 4. Coşan, F., Demir, A. Türk Çocuklarının Fiziki Uygunluk Normları. İ.O. O.H.D.K. yayın no :1
  • 5. Faigenbaum,A., Wastcott, W. Strength & Power for Young Athletes. Human Kinetics. ISBN: 0-7360-0218-9
  • 6. Gündüz, N. Antrenman Bilgisi. Saray Tıp Kitap-evleri. İzmir 1995
  • 7. İmamoğlu, O., Savranbaşı, R., Kolukısa, Ş., Kasap, S. Güreşe Başlama Yaşı Ne Olmalı. www. güreşdosyası.com.
  • 8. Kalyon, T. A. Spor Hekimliği. Sporcu Sağlığı ve Spor Sakatlıkları. GATA Basımevi. Ankara 1995
  • 9. Kuter, M., Öztürk, F. Antrenör ve Sporcu El Ki-tabı. Ankara 1999
  • 10. Mengütay, S. Çocuk ve Spor. Doktora ders not-ları. Marmara Üniversitesi. İstanbul, 2002
  • 11. Mengütay, S. Okul Öncesi ve İlkokullarda Hare-ket Gelişimi ve Spor. Tutibay Yayınları, Ankara, 1999
  • 12. Mengütay, S. Okul Öncesi ve İlkokullarda Hare-ket Gelişimi ve Spor. Türkiye Cimnastik Fede-rasyonu Eğitim Komitesi Yayınları, yayın no: 1. İstanbul 1997
  • 13. Muratlı, S. Çocuk ve Spor. Kültür Matbaası. Ankara 1997
  • 14. Özer K.,Büyüme ve Gelişme Sürecinde Egzer-siz. Spor ve Bilim S:1, 1990
  • 15. Türkiyenin Spor Portalı. Spor ve Çocuk. www. sporum.gov.tr
Year 2004, Volume: 3 Issue: 1, 76 - 80, 28.11.2004

Abstract

References

  • 1. Açıkada, C., Ergen, E. Çocuk ve Spor. www. dergi.org.
  • 2. Bompa, T. O. Periodization Traininig for Sports. Human Kinetics. ISBN: 0-88011-840-7
  • 3. Bompa, T. O. Total Training for Young Champions. Human Kinetics. ISBN: 0-7360-0212-
  • 4. Coşan, F., Demir, A. Türk Çocuklarının Fiziki Uygunluk Normları. İ.O. O.H.D.K. yayın no :1
  • 5. Faigenbaum,A., Wastcott, W. Strength & Power for Young Athletes. Human Kinetics. ISBN: 0-7360-0218-9
  • 6. Gündüz, N. Antrenman Bilgisi. Saray Tıp Kitap-evleri. İzmir 1995
  • 7. İmamoğlu, O., Savranbaşı, R., Kolukısa, Ş., Kasap, S. Güreşe Başlama Yaşı Ne Olmalı. www. güreşdosyası.com.
  • 8. Kalyon, T. A. Spor Hekimliği. Sporcu Sağlığı ve Spor Sakatlıkları. GATA Basımevi. Ankara 1995
  • 9. Kuter, M., Öztürk, F. Antrenör ve Sporcu El Ki-tabı. Ankara 1999
  • 10. Mengütay, S. Çocuk ve Spor. Doktora ders not-ları. Marmara Üniversitesi. İstanbul, 2002
  • 11. Mengütay, S. Okul Öncesi ve İlkokullarda Hare-ket Gelişimi ve Spor. Tutibay Yayınları, Ankara, 1999
  • 12. Mengütay, S. Okul Öncesi ve İlkokullarda Hare-ket Gelişimi ve Spor. Türkiye Cimnastik Fede-rasyonu Eğitim Komitesi Yayınları, yayın no: 1. İstanbul 1997
  • 13. Muratlı, S. Çocuk ve Spor. Kültür Matbaası. Ankara 1997
  • 14. Özer K.,Büyüme ve Gelişme Sürecinde Egzer-siz. Spor ve Bilim S:1, 1990
  • 15. Türkiyenin Spor Portalı. Spor ve Çocuk. www. sporum.gov.tr
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kürşat Karacabey This is me

Publication Date November 28, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Karacabey, K. (2004). TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 76-80.
AMA Karacabey K. TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI. (DAD). November 2004;3(1):76-80.
Chicago Karacabey, Kürşat. “TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3, no. 1 (November 2004): 76-80.
EndNote Karacabey K (November 1, 2004) TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3 1 76–80.
IEEE K. Karacabey, “TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI”, (DAD), vol. 3, no. 1, pp. 76–80, 2004.
ISNAD Karacabey, Kürşat. “TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3/1 (November 2004), 76-80.
JAMA Karacabey K. TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI. (DAD). 2004;3:76–80.
MLA Karacabey, Kürşat. “TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 1, 2004, pp. 76-80.
Vancouver Karacabey K. TÜRK SPOR EĞİTİMİNDE OPTİMUM VERİMİN ALINABİLMESİNİN ŞARTLARI. (DAD). 2004;3(1):76-80.