Bu araştırmanın amacı Türk spor
eğitiminde optimum verimin alınabilmesi için çocuklarda fizyolojik, psikolojik
ve motor gelişimi olumlu şekilde etkileyecek antrenman programlarının
hazırlanarak uygulan-masına katkı
sağlamaktır.
Çocuk ve gençlerde antrenman birbirini takip eden, belli amaca
yönelik yapılan, planlı bir süreci kapsamaktadır. Eğer sporda üst düzey bir
başarı bekleniyorsa, çocukların yaşlarına ve kas lif yapılarına uygun doğru branşlarda
spora başlamaları gerekir. Çocukların ve gençlerin yapacakları antrenmanlar,
büyüme ve gelişimlerini aksatmayacak hatta katkı sağlayacak düzeyde
ayarlanmalıdır. Bunun içinde çocuk gelişiminin ve aşamalarının çok iyi incelenerek
çocukların sürekli gelişim gösteren bir varlık olduklarını unutmadan antrenman
programları yapılmalıdır. Çünkü çocuklardaki gelişim süreci fizyolojik,
psikolojik, motor hareket vb. özelliklerinin gelişimi ve gelişim hızları dönem
dönem farklılık göstermektedir. Çocuklarda yapılacak spor uygulamasının amacı
bilimsel verilerin ışığı altında pedagojik bir yaklaşımla sportif performansın
geliştirilmesinin yanı sıra onların fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden de
optimum gelişiminin sağlanması olmalıdır.
Sonuç olarak; çocuklarda daha çok
antrenman programlarının fizyolojik, psikolojik, motor gelişim özellikleri
dikkate alınmadan performansa yönelik uygulandığı gerçeği göz ardı
edilmektedir. Bu nedenle antrenman
programlarının pedagojik sorumluluklar dikkate alınarak, çocuk gelişimini
olumlu etkileyecek aynı zamanda başarısına katkıda bulunacak antrenman
programlarının hazırlanması optimum verimin alınabilmesi için önemli bir
kriterdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 3 Issue: 1 |