İlköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin bir
çok spor dalında olduğu gibi futbolda da temel beceri-leri tam olarak edinmeler
önemlidir. Bu araştırmada, ilköğretim okulları beden eğitimi dersi öğretim
progra-mında yer alan futbol ünitesi içerisindeki kaleci temel teknikleri ile
ilgili hedef davranışların yeterli olup ol-madığı ve hangi sınıf düzeyinde
bulunduğu incelenmiş olup, buna bağlı olarak öğrencilerin kaleci temel tek-nikleri
ile ilgili eğitim sorunlarının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya, Muğla ilindeki ilköğretim okul-larından 465
öğrenci katılmıştır. Verilerin analizi için yüzdelik ve x2 (ki kare) testi kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre lisanslı kalecilerin kaleci temel teknikleri eğitiminde
daha ileride oldukları görülmektedir.
Bu
araştırmada; 465 öğrenciden % 1,5’inin lisanslı kaleci olduğu, % 98,5’inin
kaleci temel teknik eğitiminin ilköğretim okullarının beden eğitimi
öğretmenleri tarafından beden eğitimi derslerinde verildiği, ve ayrıca
içlerinden % 1,5’inin ilgili eğitimi hem beden eğitimi derslerinde hem de
klüplerin alt yapısında gördüğü, temel tekniklerden top tutuş ve yumruklama
tekniğini %100’ünün, pozisyon alma, topu tokatlama ve topu oyuna sokma
tekniğini %3,9’unun, planjon tekniğini
%1,5'inin bildiği, %100 olarak bilinen tekniklerin de VIII. sınıfta alındığı,
ayrıca uygulamaların %17’sinin toprak alanda, %83’ünün de beton alanda
yapıldığı bul-gularına rastlanmıştır. Bununla birlikte, mevcut beden eğitimi
VIII. sınıf ders programının futbol ünitesin-de yer alan kaleci temel
teknikleri ile ilgili hedef davranışlarının incelenmesi sonucunda bazı
davranışlara yer verilmediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |