Günümüzdeki hızlı değişim ve gelişim eğitim kurumlarına
yansımaktadır. Eğitimin kalitesini artırmak, etkili bir iletişimi sağlamak,
bireysel öğretimi sağlamak için geleneksel eğitimden bilgisayarlı eğitime
geçilmelidir. Bu çalışmayla öğretmenlerin bilgisayar kullanmaya yönelik
tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından
geliştirilen anket Elazığ ili merkezinde 5 eğitim bölgesinden tesadüfi olarak seçilen 11 ilköğretim okulunda
uygulanmıştır. Verilerin analizinde öğretmenlerin bilgisayar kullanmalarına yönelik tutumları
ile branşları, lisansüstü öğrenim durumları, bilgisayarla tanışma dönemleri ve
bilgisayara sahip olma durumları arasında anlamlı fark olup olmadığı belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu araştırmaya göre, öğret-menlerin branş, lisansüstü program
durumları, bilgisayarla tanışma dönemleri ile bilgisayar kullanmaya yö-nelik
tutumları arasında anlamlı bir farklılığa bulunmamış, ancak öğretmenlerin
bilgisayara sahibi olma durumu ile bilgisayar kullanmaya yönelik tutumları
arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
Bilgisayar Öğretimde Bilgisayar Kullanımı Öğretmenlerin Bilgisayar Kullanmaya Yönelik Tutumları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |