Research Article
BibTex RIS Cite

COMMUNICATION WITH COLORS AND SEMIOTIK (LINGUISTIC, GRAPHIC, COLOR) ANALYSIS OF NATIONAL TV CHANNEL LOGOS

Year 2006, Volume: 4 Issue: 2, 126 - 134, 30.03.2006

Abstract

Colors are used many area and explaned different means from each other from past to today at every area of life can be said. Looking at general cource, colors carried different means at culture, work life, garment and symbols of companies and television which is the most effective means of the mass media is seemed. This establishments work for getting a form at means of colors direction. At this survey, means of colors are explained in Turk culture by touching contact of colors with culture and described what means of colors in daily life, how colors give message. Through means of colors, analysis of television symbols is made. 

References

  • 1. AKSOY Ömer Asım (1978) Atasözleri ve De-yimler Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ank.
  • 2. AYTAÇ Önder (1999), “Polisin Gözüyle Renklerin Dili ve Yorumlanması” Polis Dergisi, Sayı:3, S.25-45, Ankara
  • 3. CHIJIWA Hideaki (1987), “Color Harmony A Guide to Creative Color Combinations”, Pennsylvania, Chilton Book Company
  • 4. ERAY Fatma, Şule ÇİVİTÇİ (2004) “Giyside Kullanılan Renklerin İnsan Üzerindeki Psikolo-jik Etkileri”http://www.mef.gazi.edu.tr/mefeski /dergi/20-1/bolum8.doc, (09.11.2004)
  • 5. GENÇ Reşat (1997) “Türk İnanışları ile Milli Geleneklerinde Renkler ve Sarı-Kırmızı-Yeşil”, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Sayı:118, Ank.
  • 6. KAFALI Mustafa (08.11.2004) “Türk Kültü-ründeRenkler”http://www.akmb.gov.tr/ata/metinler/ II_12.html,
  • 7. KIRIMHAN Nazan (2004) “Türk Kültüründe Yedi Rengin Anlamı”http://www.akmb.gov.tr/ ata/metinler(08.11.2004)
  • 8. KNUF Johaim (1988), Unsere Welt der Farben – Symbole zwischen Natur und Kultur, DuMont Verlag, Köln
  • 9. KURU Raşit (……….) Deyimler Sözlüğü”, Meram Yayıncılık,
  • 10. MAHMUT Nedret (2004) “Karacaoğlan’ın Şii-rinde Sanat Olarak Renkler”http://www. turko-loji.cu.edu.tr/cukurova/sempozyum/semp_1, (12.11.2004)
  • 11. MÜLAYİM Selçuk (1994), “Sanata Giriş”, İs-tanbul, Bilim Teknik Yayınevi
  • 12. PAR Arif Hikmet (1977) “Atasözleri”, İstan-bul, Serhat Yayınları, 4. baskı
  • 13. TOPÇU Nazmiye (2004) “Fransızca ve Türkçe renk adları içeren deyimlerin karşılaştırmalı in-celenmesi”http://www.fdo.hacettepe.edu.tr/mak/topcu1.rtf (16.12.2004).
  • 14. YOLCU Ergün (2002), “Renklerin Öznel Kul-lanımı ve Ekinsel Olarak Algılanması”, İstan-bul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Der-gisi, Sayı: 13
  • 15. ZEYBEK Işıl (2002), “Görsel İletişim ve Renk-lerin Aktardıkları”, İstanbul, İstanbul Üniversi-tesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:12, Cilt:2
  • 16. “Renklerin Dili ve Anlamları”http://www. genc-gelisim.com, (11.06.2005)
  • 17. “Renklerden nasıl etkileniriz?”http://www. maximumbilgi.com, (09.11.2004)
  • 18. “Renkler” http://www.odevsıtesı.com/örnekler, (08.11.2004)
  • 19. “Şirketler Renklerin Gücünü Keşfediyor” http:// www.milliyet.com/2002/12/02/isyasami/is03.html, (27.06.2005).

RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ

Year 2006, Volume: 4 Issue: 2, 126 - 134, 30.03.2006

Abstract

 Dünden bugüne hayatın her
alanında renklerin birçok alanda kullanıldığı ve birbirinden farklı anlamlar
ifade ettikleri bilinmektedir. Genel anlamda, renklerin kültürde, aşkta, iş
yaşamında, giyimde, holdinglerin, şirket-lerin ve en etkili kitle iletişim
aracı olan televizyon kanalarının logolarında çeşitli anlamlar taşıdıkları
görül-mektedir. Bu kuruluşlar, renklerin ifade ettikleri anlamlar doğrultusunda
da belirli bir imaj oluşturmaya çalış-maktadırlar.
 




   




Bu çalışmada, renklerin kültürle
ilişkisi irdelenerek Türk kültüründe renklerin anlamları açıklanmış ve renkle-rin
genel olarak gündelik hayatta ne anlama geldikleri, nasıl bir mesaj verdikleri
incelenmiştir. Renklerin anlamları ışığında televizyon kanal logolarının
analizi yapılmıştır.




References

  • 1. AKSOY Ömer Asım (1978) Atasözleri ve De-yimler Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ank.
  • 2. AYTAÇ Önder (1999), “Polisin Gözüyle Renklerin Dili ve Yorumlanması” Polis Dergisi, Sayı:3, S.25-45, Ankara
  • 3. CHIJIWA Hideaki (1987), “Color Harmony A Guide to Creative Color Combinations”, Pennsylvania, Chilton Book Company
  • 4. ERAY Fatma, Şule ÇİVİTÇİ (2004) “Giyside Kullanılan Renklerin İnsan Üzerindeki Psikolo-jik Etkileri”http://www.mef.gazi.edu.tr/mefeski /dergi/20-1/bolum8.doc, (09.11.2004)
  • 5. GENÇ Reşat (1997) “Türk İnanışları ile Milli Geleneklerinde Renkler ve Sarı-Kırmızı-Yeşil”, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Sayı:118, Ank.
  • 6. KAFALI Mustafa (08.11.2004) “Türk Kültü-ründeRenkler”http://www.akmb.gov.tr/ata/metinler/ II_12.html,
  • 7. KIRIMHAN Nazan (2004) “Türk Kültüründe Yedi Rengin Anlamı”http://www.akmb.gov.tr/ ata/metinler(08.11.2004)
  • 8. KNUF Johaim (1988), Unsere Welt der Farben – Symbole zwischen Natur und Kultur, DuMont Verlag, Köln
  • 9. KURU Raşit (……….) Deyimler Sözlüğü”, Meram Yayıncılık,
  • 10. MAHMUT Nedret (2004) “Karacaoğlan’ın Şii-rinde Sanat Olarak Renkler”http://www. turko-loji.cu.edu.tr/cukurova/sempozyum/semp_1, (12.11.2004)
  • 11. MÜLAYİM Selçuk (1994), “Sanata Giriş”, İs-tanbul, Bilim Teknik Yayınevi
  • 12. PAR Arif Hikmet (1977) “Atasözleri”, İstan-bul, Serhat Yayınları, 4. baskı
  • 13. TOPÇU Nazmiye (2004) “Fransızca ve Türkçe renk adları içeren deyimlerin karşılaştırmalı in-celenmesi”http://www.fdo.hacettepe.edu.tr/mak/topcu1.rtf (16.12.2004).
  • 14. YOLCU Ergün (2002), “Renklerin Öznel Kul-lanımı ve Ekinsel Olarak Algılanması”, İstan-bul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Der-gisi, Sayı: 13
  • 15. ZEYBEK Işıl (2002), “Görsel İletişim ve Renk-lerin Aktardıkları”, İstanbul, İstanbul Üniversi-tesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:12, Cilt:2
  • 16. “Renklerin Dili ve Anlamları”http://www. genc-gelisim.com, (11.06.2005)
  • 17. “Renklerden nasıl etkileniriz?”http://www. maximumbilgi.com, (09.11.2004)
  • 18. “Renkler” http://www.odevsıtesı.com/örnekler, (08.11.2004)
  • 19. “Şirketler Renklerin Gücünü Keşfediyor” http:// www.milliyet.com/2002/12/02/isyasami/is03.html, (27.06.2005).
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Yağbasan

Nida Aşkın This is me

Publication Date March 30, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Yağbasan, M., & Aşkın, N. (2006). RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 4(2), 126-134.
AMA Yağbasan M, Aşkın N. RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ. (DAD). March 2006;4(2):126-134.
Chicago Yağbasan, Mustafa, and Nida Aşkın. “RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4, no. 2 (March 2006): 126-34.
EndNote Yağbasan M, Aşkın N (March 1, 2006) RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4 2 126–134.
IEEE M. Yağbasan and N. Aşkın, “RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ”, (DAD), vol. 4, no. 2, pp. 126–134, 2006.
ISNAD Yağbasan, Mustafa - Aşkın, Nida. “RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4/2 (March 2006), 126-134.
JAMA Yağbasan M, Aşkın N. RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ. (DAD). 2006;4:126–134.
MLA Yağbasan, Mustafa and Nida Aşkın. “RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 2, 2006, pp. 126-34.
Vancouver Yağbasan M, Aşkın N. RENKLERLE İLETİŞİM VE ULUSAL TV LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL (DİLBİLİMSEL, GRAFİKSEL, RENKSEL) ANALİZİ. (DAD). 2006;4(2):126-34.