Bu çalışmanın amacı,
örgütlerdeki stratejisinde ve başarısında vizyon ile misyonunun önemi üzerinde
durula-rak ilgili literatür imkan dahilinde taranıp elde edilen veriler
ilişkilendirilerek değerlendirilmiştir. Bu çalışma analitik metot kullanılarak
yürütülmüştür.
Örgütlerdeki değişim ve gelişmeler içerisinde vizyon ve misyon kavramları stratejik yönetimi yakından
ilgilendirmekledir. Globalleşme, hızlı teknolojik değişim, yeni oluşan
pazarlar, müşteri beklentilerinin de-ğişmesi sonucu ortaya çıkan ezici rekabetle
birlikte organizasyonlar, stratejik yönetimi araç olarak kullan-maya
başlamışlardır. Strateji, kaynakları misyon doğrultusunda nerelere, ne
miktarlarda dağıtacağını gösteren somut bir kavramdır. Stratejik yönetim ise, tüm organizasyonlarda
geleceğe yönelik amaç ve hedeflerin belirlenmesine ve bu hedeflere
ulaşılabilmesi için yapılması gerekli işlemlerin tespit edilmesine imkan sağla-yan
bir yönetim tekniğidir.
Sonuç olarak; kuruluş amaçları ne olursa olsun
organizasyonların, varlıklarını sürdürdükleri sürece, mutlaka kendilerine göre
belirleyebilecek ve çalışanlarına aktarabilecek hedefleri bulunmalıdır. Bir organizasyonun başarısında yatan
en önemli faktörler arasında vizyon ve misyon yer almaktadır. Stratejik yönetimde vizyon en geniş,
en genel ve en kapsamlı amaçları içerir. Gerçekleştirilmek istenen amaçlar için gerekli araç ve kasnakları belirtilmeksizin, isletmenin gelecekteki
fotoğrafını tasvir eder.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 1 |